برگزاری هر نوع آزمونی در مدارس ابتدایی ممنوع است


برگزاری هر نوع آزمونی در مدارس ابتدایی ممنوع است

بوشهر- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش آموزان ابتدایی نباید درگیر رقابت‌های کاذب شوند و برگزاری هر نوع آزمونی در مدرسه‌های ابتدایی ممنوع است.

محمود قاسمی روز پنجشنبه درنشست با راهبران آموزشی شهرستان ها و مناطق استان بوشهر افزود: سفره کاسبی بعضی از سودجویان از مسیر مدرسه‌ها می‌گذرد و موسسه‌ها و بعضی از مجموعه‌ها با هدف بازاریابی قصد ورود به مدرسه ها را دارند و مدیران باید هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: پیشگیری نکردن از برگزاری آزمون‌ها در مدرسه‌ در آینده‌ای نزدیک باعث ایجاد شبه کنکور در دوره ابتدایی می‌شود.

وی یادآورشد: سودجویان قصد دارند دانش آموزان دوره ابتدایی را نیز همانند داوطلبان کنکور سرکیسه و این دانش‌آموزان را مجبور به خرید کتاب‌های تست بی‌ارزش با قیمت مضاعف کنند.

قاسمی گفت: اجرای طرح کانگرو، آی مت، چرتکه و دیگر طرح‌هایی که خارج از برنامه آموزش و پرورش است نباید در مدرسه‌ها اجرا شود.

وی ادامه داد: بعضی از پیش‌ دبستانی‌ها برای جلب مشتری به هر اقدامی دست می‌زنند این درحالی است که آموزش الفبا و چرتکه در پیش دبستانی‌ها ممنوع است وکارشناسان و بازرسان باید به‌صورت ویژه این مراکز را مورد بازدید قرار دهند.

این مقام مسوول گفت: برند سازی مدرسه‌ها که در بین عموم مرسوم شده باعث ایجاد معضل آموزشی در آموزش ابتدایی شده و اشتباه است.

قاسمی بیان کرد: باتوجه به توانایی معلمان و مدیران مدرسه‌ها هیچ یک از مدرسه‌های استان برتری خاص و محسوسی نسبت به دیگری ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تفکیک دانش آموزان ممتاز و ضعیف فرصت یادگیری دانش‌آموزان را از هم‌سالان می‌گیرد.

قاسمی ادامه داد: با جداسازی دانش‌آموزان براساس کارنامه تحصیلی که بدون شک این کارنامه بیانگر عملکرد تربیتی و آموزشی هیچ یک از دانش‌آموزان نیست به دانش‌آموزان خیانت می‌شود و در صورت مشاهده این رویه با تذکر جدی روبرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: نشاط بخشی و شاداب‌ سازی مدرسه‌های ابتدایی از الزام‌های آموزش و پرورش خوب است در همین ارتباط اجرای مراسم‌های شاد، مفرح و برنامه‌های پویا با رعایت شئونات اسلامی و مناسبت‌های مذهبی می‌تواند نقش پر رنگی

در روحیه دانش‌آموزان داشته باشد و نباید در اجرای این آئین‌ها افراط و تفریطی رخ دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید کودکی کنند و مدرسه نباید با ایجاد فضای آموزشی صرف این کودکی را از آنان بگیرد.

قاسمی ادامه داد: سال گذشته بیش از یک هزار اتاق بازی مدرسه در بعضی از استان‌های کشور به صورت پایلوت برپا بود و بازخورد مثبتی داشت به همین دلیل استان بوشهر نیز در سال پیش رو با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت از استان‌های اجرا کننده این طرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...