6 ایده برای نوسازی و بهینه سازی منزل در هنگام تغییر فصل


... نوشته 6 ایده برای نوسازی و بهینه سازی منزل در هنگام تغییر فصل اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

با هر فصل جدید، احساس تغییر و تحول نیز همراه است و معقول به نظر می‌رسد آپارتمان‌تان، جایی که احتمالا اکثر اوقات عمرتان را در آن می‌گذرانید، همراه با شما و روحیات‌تان تکامل پیدا کند. تمام آنچه نیاز دارید یک نوسازی و احیاء ساده است برای بازیابی انرژی‌تان، حذف بی‌نظمی‌ها و شلختگی‌های گوشه و کنار خانه، و خوش آمد گویی به فصل نو با آغوشی باز. این ایده‌ها را هنگامی که به فصل جدیدی از سال وارد می‌شود، و آماده‌ی اعمال تغییرات هستید، برای نوسازی و بهینه سازی منزل در ذهن بسپارید و استفاده کنید.

6 ایده برای نوسازی و بهینه سازی منزل در هنگام تغییر فصل

بهینه سازی منزل در هنگام تغییر فصل

۱. فنگ شویی‌تان را تقویت کنید

با نوسازی احساس و جریان جاری در آپارتمان‌تان به استقبال فصل نو بروید. بهترین راه برای انجام این کار فنگ شویی است، که به شما اجازه می‌دهد انرژی منفی فصل قبل را آزاد سازید. اگر با این هنر باستانی آشنایی ندارید از توصیه‌های زیر برای شروع استفاده کنید:

– ۹ شی‌ء را در اطرافتان حرکت بدهید (جابجا کنید)

این کار به شما اجازه می‌دهد انرژی موجود در آپارتمان‌تان را تکانی بدهید. حتی کوچکترین حرکت، مثل چرخاندن یک صندلی، یک فعالیت مهم و ضروری در خانه به حساب می‌آید.

– زیر تخت را تمیز کنید

این کار اجازه می‌دهد انرژی به آرامی و نرمی – زمانی که خواب هستید – در فضای خانه جریان پیدا کند.

– تمام درها و پنجره‌ّهای‌تان را باز کنید

این کار را به مدت حداقل ۹ دقیقه انجام دهید تا هوای تازه جریان پیدا کند و هوای مانده‌ی اتاق بیرون برود.

– آینه ای را در موقعیت فرمانده قرار بدهید

وضعیتی که به آن «commanding position » می‌گویند در واقع دورترین نقطه از درب و در داخل یک اتاق است، که روبروی در قرار می‌گیرد. اگر تخت‌، میز کار، یا اجاق‌گازتان در موقعیت فرمانده نیست، می‌توانید از آینه برای تکثیر و تقویت انرژی استفاده کنید.

– لامپ‌ها را تمیز یا تعویض کنید

لامپ‌های کثیف یا سوخته انرژی شما را می‌گیرد.

– چک کنید درها حتما ۹۰ درجه یا بیشتر باز شوند

این یعنی، تمام چیزهای اضافی (مثلا کارتن‌ها و جعبه‌های قدیمی) را از پشت درها بردارید تا راه نفس باز شود و همچنین فرصت‌های جدید به داخل آپارتمان راه پیدا کنند.

– گنجه یا کمد لباس‌تان را تمیز و مرتب کنید

گنجه‌ی در هم ریخته نشان‌دهنده‌ی انسدادهای ذهنی ناخودآگاه است. آن را تمیز کنید.

– یک پادری جدید بخرید

این قسمت همان جایی است که «چی» جمع می‌شود و می‌توانید از انرژی خوبی که به سمت خانه‌تان می‌آید استقبال کنید. اگر پادری‌تان کثیف است، یا اصلا پا دری ندارید، همین حالا یکی تهیه کنید.

– ۹ چیز از وسایل خانه‌تان را اهدا کنید

وقتی خرت و پرت بیش از حد در خانه و کمدهای‌تان جمع شده باشد، با این کار به کائنات می‌گویید که به اندازه‌ی کافی دارید و چیز بیشتری نمی‌خواهد. برای کائنات جا باز کنید تا زندگی‌تان را با فرصت‌های تازه و هیجان‌انگیز پر کند.

مطلب مرتبط: ۶ نکته مهم برای مقایسه انتخاب محل زندگی در شهر یا حومه شهر

۲. تمام پتوها را بشویید

آخرین باری که تمام پتوهای خانه‌تان را شستید کی بود؟ اگر نمی‌دانید، به این فکر کنید که چقدر از پتو استفاده می‌کنید – به ویژه ملحفه‌ها و روکش تختخواب. بعضی لباس‌ها را فقط پس از یک بار پوشیدن می‌شویید، پس اگر پتوهای‌تان را حداقل فصلی یک بار بشویید – اگر نگوییم بیشتر – معقول و منطقی به نظر می‌رسد.

طبق نظر و گفته‌ی کارشناسان «روکش‌ها، روتختی‌ها، و پتوها می‌توانند به راحتی آلرژن‌ها، باکتری‌ها، موی حیوانات خانگی و سایر ذراتی را که ممکن است برای سلامتی شما و خانواده‌تان خوب نباشند به خود جذب کنند، به ویژه آن اقلامی که بیشتر از معمول استفاده می‌کنید. با شستن آن‌ها حداقل فصلی یک بار، می‌توانید به خودتان کمک کنید.

برای درست و اصولی شستن هر چیزی، برچسب‌های روی هر یک را پیش از انداختن‌شان در لباسشویی مطالعه کنید. ممکن است لازم باشد درجه‌ی حرارت و حتی نوع شوینده‌ای که استفاده می‌کنید را تغییر دهید. اگر لباسشویی‌تان خیلی کوچک است، ممکن است بهترین کار آن باشد که پتوهای بزرگ را به خشک‌شویی محل ببرید.

مطلب مرتبط:شناخت محل زندگی: ۸ راهکار برای شناختن محله جدید زندگی

۳. نواحی به هم ریخته را دوباره مرتب و منظم کنید

ممکن است اخیرا کمی با استفاده از فنگ شویی تمیزکاری و مرتب‌سازی کرده باشید، اما به همین بسنده نکنید. به هم ریخته‌ترین نقاط منزل‌تان را تمیز کنید و این بار حیاتی تازه در آن قسمت‌ها بدمید.

مثلا، اگر میز کارتان خیلی وقت است به هم‌ریخته است، همه چیز را جمع کنید، هر چه را می‌توانید سر جایش بگذارید، و سپس راهی برای مرتب کردن چیزهایی پیدا کنید که قبلا روی میزتان پخش و پلا بودند. ممکن است لازم باشد یک جامدادی جدید بخرید یا …

۴. قالیچه‌های‌تان را گردگیری کنید و بتکانید

شرط می‌بندم حتی نمی‌دانستید این کار را می‌توانید انجام دهید – اما حتی برای شروع فصل جدید قالی‌ها را می‌توان گردگیری یا تعویض کرد. اگر به فضای بیرون دسترسی ندارید، هر فرش را بردارید و خوب بتکانید، تا تمام گرد و غبار از درون آن خارج شود. اما اگر به فضای آزاد در آپارتمان‌تان دسترسی دارید، قالیچه‌ها را بیرون ببرید، و خوب بتکانید، سپس آن‌ها را روی طناب لباس بیندازید و با چوب بکوبید.

همچنین می‌توانید قالیچه‌های کوچک را نیز در فاصله‌ی بین تغییر فصول گردگیری و تمیز کنید. اگر برچسب روی قالی کوچک نوشته شده باشد «قابل شستشو در ماشین»، می‌توانید آن را بیرون بتکانید و سپس داخل ماشین بیندازید.

برای حفظ تمیزی قالیچه‌ها در باقی طول فصل، دست کم یک بار در هفته آن‌ها را جاروبرقی بکشید. نه تنها این کار کف خانه را تمیز نگه می‌دارد، بلکه گرد و خاک، آلرژن‌ها، غبار، و ذرات معلق کمتری را نیز تنفس خواهید کرد.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته برای تزیین و تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

۵. دکوراسیون را به روز رسانی کنید

اگر در شرف ورود به فصل پاییز یا زمستان هستید، احتمالا از قبل چند قلم شی‌ء تزئیناتی تازه به فضای خانه اضافه کرد‌ه باشید. اما نباید به همین قدر نوسازی و بهینه سازی منزل بسنده کرد. در ادامه چند توصیه‌ برای شما داریم:

۱. گیاهان آپارتمانی اضافه کنید.

۲. پرده‌های خانه را بتکانید

۳. آثار هنری و دکورهای روی دیوار را جابجا کنید

۴. برای سازگاری با فصل پیش رو رنگ‌های اصلی آپارتمان‌تان را به روزرسانی کنید.

۵. ظروف میوه و سبزی‌تان را همیشه پر از محصولات تازه و شاداب نگه دارید

۶. در فاصله‌ی تغییر فصول آپارتمان‌تان را تمیز و نو سازی کنید

همین‌که برای ورود به فصلی جدید آماده می‌شوید، این توصیه‌های ساده را در ذهن داشته باشید. آپارتمان‌تان احساس سرزندگی بیشتری پیدا می‌کند، و شما آمادگی خواهید داشت به چند ماه بعدی وارد شوید البته با فضایی که به اندازه‌ی کافی خوب و جدید به نظر می‌رسد.

ترجمه : تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: rent

۶ ایده برای نوسازی و بهینه سازی منزل در هنگام تغییر فصل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت