اروپایی‌ها همچنان به استیشن‌ها علاقه‌مند هستند


اروپایی‌ها همچنان به استیشن‌ها علاقه‌مند هستند

خرید یک خودروی استیشن واگن همیشه راه‌حلی کاربردی برای حمل وسایل و سرنشینان زیاد بوده و این خودروها از نظر فضای بار و کابین بر سدان ها و هاچبک ها برتری داشته‌اند. البته خانواده‌های پرجمعیت امروزی به‌راحتی می‌توانند شاسی بلندها و کراس اوورها را انتخاب کنند، خودروهایی که 34 درصد سهم بازار اروپا در سال... The post اروپایی‌ها همچنان به استیشن‌ها...

خرید یک خودروی استیشن واگن همیشه راه‌حلی کاربردی برای حمل وسایل و سرنشینان زیاد بوده و این خودروها از نظر فضای بار و کابین بر سدان ها و هاچبک ها برتری داشته‌اند.

اروپایی‌ها همچنان به استیشن‌ها علاقه‌مند هستند
البته خانواده‌های پرجمعیت امروزی به‌راحتی می‌توانند شاسی بلندها و کراس اوورها را انتخاب کنند، خودروهایی که 34 درصد سهم بازار اروپا در سال پیش را به خود اختصاص داده بودند. این در حالی است که استیشن‌ها تنها 11 درصد از بازار اروپا در سال 2018 را در اختیار داشته‌اند.

اروپایی‌ها همچنان به استیشن‌ها علاقه‌مند هستند
گفته می‌شود فروش خودروهای استیشن در اروپا تا سال 2025 به 1.5 میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت. سهم این خودروها از بازار امسال و سال 2016 به ترتیب 1.7 و 2 میلیون دستگاه بوده است. به همین دلیل است که حتی استیشن سازان مشهور دنیا همچون سیتروئن، نیسان، آلفارومئو و هوندا دیگر چنین خودروهایی را در اروپا عرضه نمی‌کنند. تویوتا هم تنها یک خودروی استیشن عرضه می‌کند درحالی‌که رنو، پژو و فورد تنها 2 خودروی استیشن در سبد محصولات خود دارند.

اروپایی‌ها همچنان به استیشن‌ها علاقه‌مند هستند
مدیر رنو می‌گوید:

صادقانه باید گفت ما در ابتدا به ارائه‌ی نسل جدید کلیو استیشن فکر می‌کردیم اما تصمیم نهایی ما این بود که چنین خودرویی تولید نشود.

72 درصد کل فروش خودروهای استیشن در سال 2017 به قاره اروپا اختصاص داشت و بازارهایی همچون آلمان، سوئد و جمهوری چک سه بازار بزرگ اروپایی برای این دسته از خودروها بوده‌اند.

یکی از مدیران شرکت LMC اتوموتیو می‌گوید:

آلمان بازار بزرگی برای استیشن‌ها بوده است. البته آلمان تنها 17 درصد فروش این خودروها در نیمه اول سال 2019 را به خود اختصاص داده درحالی‌که سهم سوئد و جمهوری چک به ترتیب 31 و 21 درصد بوده است.

او اضافه می‌کند:

استیشن‌ها به‌طور کامل حذف نخواهند شد زیرا گروهی از خریداران به‌طور کامل با این دست خودروها هویت می‌یابند. شما شاید دیگر چنین خودروهایی را نخرید اما خودروسازان زیادی هستند که در اروپا و آلمان به استیشن‌ها وابستگی دارند.

یکی از دلایلی که خریداران هنوز هم استیشن‌ها را به شاسی بلندها و کراس اوورها ترجیح می‌دهند این است که برای در دست داشتن فضای بار عقب بزرگ باید شاسی بلندهای میان سایز و یا بزرگ را بخرید اما در مورد استیشن‌ها این‌گونه نیست.

اروپایی‌ها همچنان به استیشن‌ها علاقه‌مند هستند
اما چه استیشن‌هایی در اروپا محبوب هستند؟ خودروهایی همچون اشکودا فابیا و رنو کلیو در کلاس خودروهای کوچک خودنمایی می‌کنند درحالی‌که اشکودا اوکتاویا و فورد فوکوس کلاس کامپکت ها را اختیار گرفته‌اند؛ اما خریداران در کلاس‌های میان سایز و بزرگ به فولکس‌واگن پاسات، آئودی A4، آئودی A6 و ب ام و سری 5 اهمیت بیشتری می‌دهند.

اروپایی‌ها همچنان به استیشن‌ها علاقه‌مند هستند
اگر در آینده فروش شاسی بلندها و کراس اوورها به خاطر استانداردهای آئرودینامیکی کاهش یابد این استیشن‌ها هستند که می‌توانند محبوبیت خود را بازیابی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس