2 طرح صنعتی و دامداری در جوکار ملایر اجرا می‌شود


2 طرح صنعتی و دامداری در جوکار ملایر اجرا می‌شود

همدان _ ایرنا _ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: طرح بزرگ صنعتی سیلیکون متال و دامداری 6 هزار راسی در در بخش جوکار اجرا می‌شود.

قدرت الله ولدی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان ملایر در بخش جوکار اظهار داشت: هفته گذشته در نشست استاندار همدان و نمایندگان ملایر با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) مقرر شد ۲ طرح بزرگ صنعتی سیلیکون متال و دامداری ۶ هزار راسی در این شهرستان اجرایی شود.

وی ادامه داد: طرح سیلیکون متال با اعتبار سه هزار میلیارد ریال و دامداری ۶ هزار راسی با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح ها یک هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: شرکت شستا تعهد کرده که در مدت یکسال این طرح ها را تکمیل و به بهره برداری برساند که دهه فجر امسال عملیات اجرایی این طرح ها آغاز می شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اجرای طرح ۲۰۰ طرح در ۲۰۰ روستا تاکید کرد: تاکنون در چهار بخش تابعه این شهرستان ۸۷۵ طرح احصا شده که از این تعداد ۳۴۹ طرح مربوط به بخش جوکار است.

ولدی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح ها دیده شده ادامه داد: با اجرای این طرح ها سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال در این شهرستان ایجاد می شود و تلاش داریم سند توسعه ملایر را به جای سه سال در مدت زمان ۲ سال اجرا کنیم.

وی اظهار داشت: سهمیه اشتغال ملایر امسال سه هزار و ۳۰۰ نفر بود که با از گذشت هفت ماه از سال، تمامی تعهد خود را با ۱۰۱ درصد محقق کرده‌ایم.

2 طرح صنعتی و دامداری در جوکار ملایر اجرا می‌شود

معاون استاندار همدان همچنین به مشکلات حوزه برق اشاره کرد و گفت: برای اصلاح شبکه برق ۱۷ فیدر ایراد داشت که هفت فیدر اصلاح و ۱۰ فیدر دیگر نیز در دستور کار شرکت توزیع برق است.

ولدی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته در حوزه احداث مجتمع های آبرسانی از سوی استان بی مهری شده است، خواستار تکمیل پنج مجتمع آبرسانی مصوب با تلاش نمایندگان این شهرستان شد.

وی همچنین بر لزوم تلاش ویژه شرکت مخابرات ملایر برای واگذاری زمین مخابرات برای ساخت بیمارستان خیرساز ازندریان تاکید کرد و از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست: برای استفاده از شن و ماسه برای شهرداری های ملایر، جوکار و ازندریان مجوز صادر کند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تدبیر استاندار همدان در کاشت یک هزار هکتار جنگل مصنوعی در سطح استان گفت: قرار است ۳۵۸ هکتار جنگل کاری با گونه های مختلف از جمله صنوبر کاشته شود.

ولدی افزود: قرار است جنگل کاری در ورودی شهرها کاشته شود و دانشگاه ملایر، منابع طبیعی، بخشداران، دهیاران و شهرداران با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی به طور ویژه ورود کنند و فرمانداری برای هر هکتار ۱۰ میلیون ریال کمک کند که به جای پول نقد تعهد کردیم با کمک شهرداران و شوراهای اسلامی چاله کنی، تهیه کود و نیروی انسانی را تامین کنیم.

وی با اشاره به کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل از گونه صنوبر به روش آبیاری نوین در بخش جوکار بیان کرد: با همکاری روستاییان و دهیاران بنا داریم این میزان جنگل کاری را به روستاهای حسین آباد شاملو، کوسج خلیل و زیرآبیه واگذار کنیم تا درآمدی برای روستائیان داشته باشد.

ولدی همچنین به فعالیت ۶ موکب در ملایر اشاره کرد و افزود: به طور شبانه روزی این موکب ها مشغول پذیرایی از زائران هستند و روزانه ۲۰ هزار پرس غذا بین زائران اربعین توزیع می شود.

به تازگی شورای اداری شهرستان ملایر به منظور بررسی و رفع مشکلات و تامین اعتبارات مورد نیاز در سطح بخش های تابعه آغاز شده که نخستین نشست آن در بخش سامن و دومین نشست امروز /پنجشنبه/ در بخش جوکار برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد