مجوز تامین آب پتروشیمی ابن‌سینا صادر شد


مجوز تامین آب پتروشیمی ابن‌سینا صادر شد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: مجوز تامین آب پتروشیمی ابن سینا به عنوان دومین پتروشیمی همدان صادر شده است و عملیات اجرایی آن با مشارکت وزارت نفت، به زودی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین آغاز می‌شود.

سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در نشست اعضای اقتصاد مقاومتی همدان با اشاره به بازدید معاون وزیر نفت از پتروشیمی هگمتانه افزود: عملیات اجرایی این طرح ۱۲ سال متوقف شده بود که امسال در دو مرحله ۳۰۰ میلیارد ریال به آن تزریق شد و حالا به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

وی اظهار داشت: این پتروشیمی با اشتغالزایی ۲۳۷ نفر، در بهمن ماه سال جاری به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز می‌کند و در خردادماه سال آینده به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود.

شاهرخی بیان کرد: امسال عملیات اجرایی ۲ گاوداری در استان آغاز شده است که با بهره‌برداری از آن‌ها همدان به قطب تولید شیر در کشور تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار توافق ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای چهار طرح، با «شستا» (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) انجام شده است و تلاش می شود تا یک سال آینده، این طرح‌ها بهره برداری شوند.

استاندار همدان ادامه داد: بر اساس توافقنامه با شستا، ۲ طرح در ملایر یک طرح در نهاوند و یک طرح نیز در همدان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید با واگذاری طرح‌های غیرفعال به بخش خصوصی، آنها را احیا کنیم، افزود: همکاری بین دستگاه‌ها، اهمیت ویژه‌ای در اتحاد و پشبرد اهداف استان دارد.

شاهرخی اضافه کرد: فرمانداران ضامن اجرایی و عملیاتی کردن طرح‌ها در شهرستان‌ها هستند و نقش مهمی در فراهم کردن زمینه برای اجرای طرح های شهرستانی دارند.

وی تاکید کرد: اگر امروز استان در مسیر توسعه قرار گرفته، حاصل کار و درک صحیح مدیران از سیاست‌های دولت است.

استاندار همدان گفت: اولویت نخست کشور، رونق تولید، و دغدغه اصلی ما توجه به معیشت و اشتعال جوانان است و اگر مدیری به این سمت نرود،ارتباطمان را با آن قطع می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاهی از مسیر رو به جلوی استان جا بماند ممکن است جلوی حرکت دیگر دستگاه ها را نیز بگیرد؛ مدیران استان باید قوی، مسئولیت پذیر و خطر پذیر باشند و در حرکت رو به جلو نگران دستگاه نظارتی نباشد.

شاهرخی افزود: همدان استانی است که با برنامه و هدفمند رو به جلو حرکت می کند و نباید اجازه دهیم عنصری مانع حرکت آن شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور مدیران باید تلاش شبانه‌روزی همراه با فداکاری داشته باشند، بیان کرد: برخی کج سلیقه‌گی‌ها موجب شد طرحی چند میلیاردی نزدیک به ۲ سال در استان متوقف شود.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران باید به ظرفیت رسانه‌ها بیشتر توجه کنند، افزود: اصحاب رسانه استان، انسانهای فرهیخته و دلسوزی هستند که مدیران باید با آنها تعامل ویژه‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما امروز نیاز به ایجاد امید و نشاط در جامعه داریم و این رسانه ها هستند که می‌توانند کارهای انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کنند.

شاهرخی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های خبری مدون با اصحاب رسانه و صداوسیما در دستور کار دستگاه‌های استان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مدیران استان باید در برنامه‌ها، از اتاق‌های خود بیرون بیایند و در بین مردم حضور پیدا کنند.

استاندار همدان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در این ایام با برپایی ۸۵ موکب، در موج رفت و بازگشت میزبان زائران اربعین حسینی بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید