دورهمی‌های مختلط به اسم کلاس کنکور!


دورهمی‌های مختلط به اسم کلاس کنکور!
فعالیت در قالب برنامه‌های ویژه کنکور و تقویت دروس دانش‌آموزان، در حقیقت تعریف جدیدی از «پانسیون آموزشی» است که در سایه مجوزهای اعطایی به موسسات علمی ـ آموزشی رشد کرده‌اند.

به گزارش دانا، مراکز علمی ـ آموزشی دارای مجوز محدودیت‌های خاص خود را دارند که به هنگام تشکیل جلسات و کلاس‌های مختلف، ملزم به رعایت آن هستند.

این محدودیت‌ها از رعایت مسائل اختلاط جنسیتی تا بیان مباحث مختلف دروس ویژه در کلاس‌ها را شامل می‌شود که در جریان صدور مجوز فعالیت برای موسسه و نیز مجوز تدریس اساتید آموزشی برای همکاری با موسسات گوشزد و ابلاغ می‌شود.

اما آنچه به تازگی و در قالب همین موسسات دارای مجوز رشد کرده و به یکی از روش‌های فرار از قانون تبدیل شده، استفاده از روش‌های غیرقانونی و به گفتار دقیق‌تر روش «پانسیون آموزشی» است که با عنوان «کارویژه موسسه» یا «برنامه ویژه تحصیلی» رخ می‌دهد.

اینکه موسسات علمی ـ آموزشی در راستای رسیدن به اهداف آموزشی و نیز تقویت درسی دانش‌آموزان نسبت به برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه و برنامه‌های علمی و آموزشی ویژه پرداخت کنند، امری است که جای تقدیر هم دارد و نتیجه آن می‌تواند در رشد علمی جامعه موثر باشد.

اما تغییر روش‌های تدریسی و آموزشی به مهمانی‌های دورهمی و مختلط، استفاده از اساتید بدون مجوز و بهره‌گیری از نفراتی که بر اساس قانون حق تدریس در کلاس‌های خاص را ندارند، تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که در قالب این دوره‌های ویژه موسسات علمی دارای مجوز پیش می‌آید.

یکی دیگر از مشکلاتی که در این کارویژه‌های موسسات و به دور از نظارت‌های موجود انجام می‌شود، بهره‌گیری از اسامی اساتید دارای مجوز و گزینش شده در تابلوهای رسمی و استفاده از جوانان تازه‌کار و بدون گزینش در ساعت کلاس‌ها است که همین موضوع موجب شکل‌گیری محیط امنی برای تخلفات رایج شده است.

این‌ها همان مشکلاتی است که در سال‌های گذشته با عنوان «پانسیون آموزشی» و در محل‌هایی بدون مجوز رخ می‌داد و بیشتر خانواده‌ها نگران چنین وضعیتی بودند، اما اکنون در مجموعه‌هایی دارای مجوز و مورد اعتماد خانواده‌ها رخ داده و عناوینی همچون تقویت درسی را دارا می‌باشند.

متاسفانه با هربار پیگیری موضوع از آموزش و پرورش، درهای جدیدی بر روی رسانه‌ها گشوده شده که همگی نشانگر عدم وجود متولی خاص برای رسیدگی به مشکلات موسسات آموزشی و بررسی وضعیت فعالیت موسسات مجوزدار است.

این اقدام و رفتار، از ابتدای سال‌تحصیلی جدید از سطح موسسات آموزشی عبور کرده و به سطح مدارس نیز رسیده و این خطر را گوشزد می‌کند که در آینده احتمالا شدت بیشتری یافته و به معضلی وسیع تبدیل شود که کنترل آن از دست مدیران آموزش و پرورش و دستگاه‌های نظارتی خارج باشد.

به عنوان تذکر رسانه‌ای و اولیه؛ بهتر است مدیران آموزش و پرورش در خصوص نظارت بر فعالیت مراکز آموزشی و مدارس غیردولتی دقت نظر و روش‌های بهتری را اتخاذ کرده و وظیفه نظارت را از خود سلب نکنند چراکه در آینده پشیمانی از وضعیت موجود هیچ سودی برای خود و دستگاه اجرایی‌شان نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان