مناقصه عملیات اجرایی ایستگاه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد آبان‌ماه برگزار می‌شود


مناقصه عملیات اجرایی ایستگاه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد آبان‌ماه برگزار می‌شود

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مناقصه عملیات اجرایی احداث ایستگاه سفیددشت با پنج هزار متر مربع زیربنا و 38 میلیارد ریال اعتبار تا آبان سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، عباس خطیبی شامگاه گذشته ۲۴ مهرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد از جمله پروژه‌هایی بوده که از چندین سال گذشته آغاز و اکنون روند اجرای آن تسریع شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور این طرح جزء طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی افزود: بعد از سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرکرد حمایت‌های ویژه‌ای از طرح راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد انجام و دستوراتی برای تسریع در روند اجرایی آن از سوی رئیس برنامه و بودجه صادر شد.

وی بیان کرد: این پروژه در بخش زیرسازی شامل سه قطعه عملیات اجرایی بوده که قطعه نخست آن با شرایط مطلوب و ماشین‌آلات و امکانات کامل در حال احداث است، همچنین در سال‌های گذشته۹۰ درصد از قطعه دو راه‌آهن به طول ۲۰ کیلومتر کار شده و در حال تکمیل است و مناقصه قطعه سوم آن انجام و پیمانکار، در محل مستقر شده است.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و توافقات صورت گرفته در سطح ملی و استانی مقرر شده این پروژه تا بهار ۱۴۰۰ افتتاح و بهره‌برداری شود، گرچه به دنبال آن هستیم تا از منابع و ردیف‌های اعتباری دیگر، تامین مالی برای پروژه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه پنج هزار و ۵۰۰ متر تونل حفر، دو هزار و ۵۰۰ متر پل خاص احداث و ۱۲ میلیون متر مکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی صورت می‌گیرد و مناقصه عملیات اجرایی احداث ایستگاه سفیددشت با ۵۰۰۰ متر مربع زیربنا و ۳۸ میلیارد ریال اعتبار تا آبان سال‌جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان