جزئیات دفع حملات سنگین مزدوران سعودی به شهر راهبردی «الفاخر» + نقشه میدانی و عکس


جزئیات دفع حملات سنگین مزدوران سعودی به شهر راهبردی «الفاخر» + نقشه میدانی و عکس

نیروهای مزدور سعودی عملیات گسترده ای را در استان ضالع برای تامین امنیت شهر اشغالی قعطبه انجام دادند اما رزمندگان یمنی با حضور به موقع موفق به دفع حملات شدند.

به گزارش مشرق، صدها تن از نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی عملیاتی را از محور غرب و جنوب غرب شهر «قعطبه» در مرکز استان ضالع با هدف اشغال شهر «الفاخر» علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.

نیروهای یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات سنگین در منطقه ماندند و پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و دهها از مزدوران ائتلاف را در این محور کشته و زخمی کنند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، «مسعد البعدانی» فرمانده گروه عملیات اشغال شهر «الفاخر» در جریان درگیری ها با نیروهای یمنی از پای درآمد و به هلاکت رسید.

جزئیات دفع حملات سنگین مزدوران سعودی به شهر راهبردی «الفاخر» + نقشه میدانی و عکساعلام الحربی

به گفته این منبع میدانی، زمانی که فرماندهی نیروهای یمنی شمار زیادی از رزمندگان را از مناطق «سلیم و الفاخر» به مناطق شرقی بخش «دمت» و غرب بخش «الحشاء» اعزام کردند، نیروهای ائتلاف فرصت را غنیمت شمردند و به شهر «الفاخر» حمله کردند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای ائتلاف ابتدا از محور منطقه «مریس» و شهر «قعطبه» در شمال و مرکز استان ضالع در مناطق «الزبیرات و سلیم» نفوذ کردند، گفت: مناطقی که مورد حمله قرار گرفتند در محدوده «قعطبه» و «الفاخر» واقع شده اند.

وی افزود: نیروهای ائتلاف در گام نخست توانستند وارد مناطق شرقی شهر الفاخر شوند و شماری از شهروندان را شهید و زخمی کنند اما رزمندگان یمنی مستقر در محورهای «الحشاء و دمت» به سرعت در شرق الفاخر پیشروی کردند و مزدوران ائتلاف را قیچی کردند.

جزئیات دفع حملات سنگین مزدوران سعودی به شهر راهبردی «الفاخر» + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان یمنی در ادامه حملات سنگینی را علیه نیروهای مزدور ائتلاف ترتیب دادند، تصریح کرد: دهها تن از مزدوران ائتلاف در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

وی با توضیح این که شماری دیگر نیز از مزدوران ائتلاف در جریان فرار از منطقه در کمین گرفتار و متحمل ضربات مهلکی شدند، گفت: نیروهای مزدور درصدد بودند با اشغال کامل شهر «الفاخر»، امنیت شهر «قعطبه» را از محور غرب تامین و فشار را بر رزمندگان یمنی در جنوب بخش دمت و شمال بخش الحشاء چند برابر کنند که ناکام ماندند.

نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به خوبی می دانند اگر رزمندگان یمنی موفق شوند از محور «الفاخر» پیشروی کنند، شهر قعطبه و مناطق حومه به صورت دومینوار پاکسازی خواهند شد و همین مسئله آنان را به وحشت انداخته است.

جزئیات دفع حملات سنگین مزدوران سعودی به شهر راهبردی «الفاخر» + نقشه میدانی و عکساعلام الحربی

با پاکسازی شهر و مناطق حومه قعطبه در نهایت بخش قعطبه به طور کامل پاکسازی می شود و نیروهای ائتلاف در بخش دمت از محور جنوبی تحت فشار قرار خواهند گرفت و همزمان رزمندگان به دروازه های غربی و جنوبی بخش های «الحصین، الشعبی و الضالع» خواهند رسید.

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و ۴ بخش به نام های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع و قعطبة» دارد؛ حدود ۴۵ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیروهای ائتلاف است.

جزئیات دفع حملات سنگین مزدوران سعودی به شهر راهبردی «الفاخر» + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، بخش‌های «الشعیب، الحصین، الضالع، جحاف» و مناطقی از بخش های «دمت و الازارق» نقاطی به شمار می آیند که در اشغال نیروهای ائتلاف هستند؛ نیروهای یمنی نیز ۵۵ درصد از خاک استان ضالع را در کتترل دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه