استاندار تهران: اپیدمی بین زائران اربعین گزارش نشده است


استاندار تهران: اپیدمی بین زائران اربعین گزارش نشده است

شفقنا-  استاندار تهران در جریان بازدید از بخش‌های مختلف ستاد اربعین این استان مستقر در نجف اشرف تاکید کرد: با وجود حضور میلیون‌ها زائر هیچگونه اپیدمی (همه‌گیری) یا بیماری خاصی در عراق گزارش نشده است. ایرنا نوشت: انوشیروان محسنی بندپی شامگاه چهارشنبه پس از این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:‌ کیفیت خدمات رسانی به زائران اربعین […]

استاندار تهران: اپیدمی بین زائران اربعین گزارش نشده است

شفقنا- استاندار تهران در جریان بازدید از بخش‌های مختلف ستاد اربعین این استان مستقر در نجف اشرف تاکید کرد: با وجود حضور میلیون‌ها زائر هیچگونه اپیدمی (همه‌گیری) یا بیماری خاصی در عراق گزارش نشده است.

ایرنا نوشت: انوشیروان محسنی بندپی شامگاه چهارشنبه پس از این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:‌ کیفیت خدمات رسانی به زائران اربعین در مقایسه با سال گذشته ارتقا یافته و افزایش زائران نیز نشانه شرایط راحت‌تر و روان‌تر موجود است.

وی افزود: در جریان بازدیدها و بازرسی از واحدهای مختلف ارائه کننده خدمت ستاد اربعین، زائران از تنوع خدمات رضایت داشتند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه مشکلات در این زمینه نسبت به سال گذشته کاهش یافته ادامه داد: یکی از عمده مشکلات بحث ارز و ویزا بود که امسال حل شده است.
وی اظهارداشت: همچنین نخستین‌بار برای کودکان زائر مهدکودک احداث کردیم که این موضوع می‌تواند در نهادینه سازی راه اباعبدالله نزد آینده سازان کشور نیز موثر باشد.
محسنی بندپی در خصوص خدمات رسانی حوزه سلامت به زائران نیز گفت: پزشکان جمعیت هلال احمر استان تهران تا امروز ۶ هزار نفر را در مناطق زیر مسئولیت خود در کشور عراق ویزیت کرده اند و مواردی که نیاز به مداوای بیشتر بوده را به بیمارستان‌های عراق یا مرزهای کشور انتقال داده اند.

وی همچنین با رد شایعات کمبود آب در نجف تصریح کرد: با توجه به جلساتی که با استانداری نجف داشتیم مقرر شده بود در صورت مشاهده کمبود آب از خط لوله شهر نجف انشعاب بزنیم که چنین نیازی احساس نشد.
استاندار تهران گفت: پیش‌بینی این همه زائر نمی‌شد ولی ما آمادگی کامل داشتیم و به همین خاطر غافلگیر نشدیم.
وی ادامه داد: ۶۷ تریلر و کامیون اقلام مختلف مورد نیاز را از استان تهران به عراق ارسال کرده بودیم.
محسنی بندپی همچنین درباره کیفیت خدمات شهرداری تهران گفت: کیفیت خدمات شهرداری تهران نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.
وی خاطرنشان کرد: اگر زنده نگه داشتن اسلام با زنده نگه داشتن محرم و صفر است، پس باید اربعین را زنده نگه داریم و برای تقویت این همایش عظیم از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

خدمات رسانی ستاد اربعین استان تهران مستقر در نجف و برخی دیگر از شهرهای عراق در بخش های مختلف اسکان زائران، تامین غذا، ارائه خدمات درمانی، ایجاد امکانات اسکان مانند سرویس های بهداشتی و حمام و نیز کمک به نگهداشت شهر از چندروز پیش شروع شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته