آموزش‌های صنفی منحصر به متقاضیان صدور و تمدید پروانه کسب نیست


آموزش‌های صنفی منحصر به متقاضیان صدور و تمدید پروانه کسب نیست

بوشهر_ ایرن ا_ رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: امر آموزش در اتاق اصناف تنها منحصر به متقاضیان صدور و تمدید پروانه کسب نبوده و سایر کارکنان واحدهای صنفی نیز باید آموزش‌ها را جدی بگیرند.

مصطفی گراشی روز چهارشنبه در این رابطه افزود: اصناف و کسبه به طور جدی نیازمند یادگیری قوانین مربوط به کارشان هستند و این روند چند سالی است که در این استان به طور جدی دنبال می‌شود اما در این زمینه نیازمند اقدامات جدیدی هستیم.
وی بیان کرد: در خوش بینانه‌ترین حالت ۵۰ درصد صاحبان پروانه کسب در مغازه ها حضور دارند و نیمی از آنها که ملزم به آموزش شدند ارتباط مستقیمی با مردم و مصرف کننده ندارند.

گراشی ادامه داد: بسیاری از این صاحبان پروانه کسب شغل دیگری دارند که یا کارمند هستند یا خانم خانه دار هستند و شخص دیگری به جای آنها در واحد صنفی حضور یافته و با مردم ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: این در حالی است که برخی از این افراد، کارت مباشرت هم ندارند از این رو باید آنهایی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند دوره‌های آموزشی را جدی بگیرند.

گراشی افزود: آموزش‌هایی که تا امروز ارائه شده است قانون نظام صنفی و همچنین جز قانون کار برای واحدهای صنفی است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر یادآورشد: نکته‌ای که اهمیت دارد اینکه بسیاری از افرادی که ملزم به این آموزش‌ها هستند با اکراه در دوره‌ها شرکت می‌کنند اما بعد از برگزاری کلاس‌ها از مباحث مطرح شده ابراز رضایت می‌کنند.

گراشی ادامه داد: برخی از این کلاس ها به صورت آموزش صرف نیست و قالب کنفرانس دارد به این جهت با مشارکت حاضران اداره می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز