آغاز فعالیت رسمی حزب پیشرو اصلاحات شعبه آذربایجان‌شرقی


آغاز فعالیت رسمی حزب  پیشرو اصلاحات  شعبه آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - حزب پیشرو اصلاحات به صورت رسمی و با حضور دبیر کل حزب، فعالیت رسمی خود را در آذربایجان شرقی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، حزب "پیشرو اصلاحات" جزو احزاب اصلاح‌طلبی است که سال گذشته با اخذ پروانه از وزارت کشور فعالیت رسمی خود را آغاز و در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ ماه امسال با حضور نماینده وزارت کشور اولین کنگره خود را برگزار کرد و در آن جلسه اعضای شورای مرکزی این حزب انتخاب شدند.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در مراسم آغاز فعالیت رسمی شعبه آذربایجان شرقی این حزب در تبریز اظهار کرد: جریان حق طلبی در این کشور همیشه بوده و هر کس که پیرو مکتب امام حسین بود، سعی کرد آن را ادا کند.

علی صوفی با بیان اینکه ما در دو نظام هستی و اجتماعی زندگی می کنیم، افزود: نظام اجتماعی ممکن است ایده‌آل نباشد؛ اما ما نباید مسئولیت هایمان را به خاطر اینکه نظام اجتماعی ایده آل نیست کنار بگذاریم، زیرا حضرت علی (ع) می فرماید جایی که باید نظر دهید هیچ سکوتی جایز نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر نقصی در جامعه است ما وظیفه داریم آن را مطرح کنیم و اگر قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ تجدیدنظر شد باز هم می‌تواند تجدید نظر شود.

صوفی با بیان اینکه ۴۰ سال پیش نسلی در این جامعه قیام کرد و قانون اساسی را نوشت، افزود: اکنون نسل تغییر کرده است و نسل جدید خواهان تجدیدنظر در قانون اساسی است و این ظرفیت در خود قانون اساسی هم آمده است که حاکمیت باید به دست مردم تعیین شود و کارآمدی حق مردم است.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: ما اگر به نظارت استصوابی اشکالی وارد می‌کنیم به خاطر این است که موجب ناکارآمدی نظام می‌شود و وضعیت جامعه و مردم هم بهتر نمی شود اما اگر اجازه دهیم دلسوزان و نخبگان به مجلس بروند، مجلسی کارآمد خواهیم داشت که مشکلات جامعه را با تدبیر حل خواهد کرد.

صوفی با بیان اینکه ما از ظرفیت حزبی استفاده می‌کنیم و هدف غایی این حزب نقد و اصلاح قدرت است؛ گفت: ما اکنون با پدیده ای در جریان اصلاح طلبی مواجه هستیم که در مجلس، اصلاح طلب می بینیم ولی اصلاح‌طلبی نمی بینیم، در دولت هم اصلاح طلب می بینیم ولی اصلاح‌طلبی نمی بینیم، این اشکال و ایراد وارد است.

وی اظهار کرد: ما به عنوان جریان اصلاح‌طلب باید تدبیری بیندیشیم و ببینیم چندین مجلس را پشت سر گذاشته‌ایم، مجلس اول و دوم برد برد بود، مجلس سوم تا مجلس نهم برد باخت بود، اما مجلس دهم باخت باخت بود، اگر این وضعیت ادامه یابد آیا مردم تحمل خواهند کرد، بیاییم عاقلانه رفتار کنیم و ناکارآمدی ها را برطرف کنیم و به نیروهای اصلی انقلاب میدان دهیم.

صوفی در مورد ورود جریان اصلاحات به انتخابات گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ ما با رویکرد سلبی به میدان آمدیم تا تندروها در قدرت نباشند اما اکنون باید ایجابی بیایم یعنی داشتن نیروهای اصلی و ارائه برنامه به مردم به نحوی که مردم ما را باور کنند و اطمینان پیدا کنند که با این برنامه‌ها این کاندیداها می توانند کاری را از پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: باید با شفافیت و عقلانیت به جلو برویم و از اصلاح طلبی و اصلاح طلبان آسیب شناسیکنیم و بعد برنامه ارائه دهیم؛ با عقلانیت و شفافیت برنامه طراحی کنیم که جامعه پسند باشد و غیر از آن راهی نیست، امیدوارم این هم فرصتی باشد برای همه اصلاح‌طلبان که از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

صوفی خاطرنشان کرد: گرچه در اصلاح طلبان سلایق مختلفی هست، بیاییم از سلایق همدیگر استفاده کنیم، احزاب استانی می توانند فربه‌تر از شورای مرکزی باشند و شما با توجه به سرمایه های انسانی غنی می توانید بیانیه بدهید و ما بیانیه شما را تکرار کنیم.

رئیس شعبه آذربایجان شرقی حزب پیشرو اصلاحات هم با بیان اینکه جریان اصلاح طلبی جریانی است که دلش برای اعتلای ایران می تپد، اعلام کرد: به عنوان جریان اصلاح طلبی تلاش می کنیم نشستی را در استان برگزار کنیم.

تقی کرمی گفت: از اواخر سال ۱۳۹۶علاقمند شروع فعالیت این حزب در استان بودیم و این حزب از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ مجوز فعالیت را از فرمانداری و مراکز ذیربط دریافت کرد، به رغم اینکه کار سیاسی در کشور کار بسیار سختی است اما یکی از وظایف ذاتی حزب امر به معروف و نهی از منکر سیاسی است.

وی با بیان اینکه اگر جریان‌های سیاسی در کشور ریشه می دواندند امروز شاهد این همه اختلاس ها نبودیم، افزود: یکی از علل اختلاس ها نبود زبان گویای جامعه مدنی است، اگر جامعه مدنی ریشه قوی داشته باشد هیچ کس جرات دست اندازی به اموال ملت را نمی‌ کند.

کرمی خاطرنشان کرد: قانون اساسی ما بهترین قانون است، ایراد ما آنجاست که تفسیر مضیق و یا وسیعی از قانون ارائه می‌دهیم، ما در چارچوب قانون و زیر پرچم جمهوری اسلامی علاقمندیم در جهت اصلاح طلبی قدم برداریم.

در پایان این نشست تقی کرمی، سیاوش یوسفی، عزیز محمودعلیلو، فائزه دوستدار، سمیرا پورکریم، امیرعباس سلطانپور، عظیم پورحسن، امیر خاکپور، اکبر احمدزاده گلی، کامبیز مشوق، امید خاصه باف، عارف رزمجو، صادق احمدی، احمد علیزاده و سیروس بایرام زاده به عنوان اعضای شعبه آذربایجان شرقی حزب پیشرو اصلاحات انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه