سقوطی که باعث فوت بیمار شد


سقوطی که باعث فوت بیمار شد

اعلام مرگ فردی 83 ساله در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس بر اساس آنچه سهل‌انگاری گفته می‌شود، سبب موجی از نگرانی در بین مردم استان هرمزگان شد.

سقوطی که باعث فوت بیمار شد

دوشنبه ۲۲ مهرماه نیز خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که در آن فردی جهت عمل به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه، اما پس از ساعتی بنا به دلایلی که به سهل‌انگاری کادر درمانی بازمی‌گشت به کما رفته و جان خود را از دست می‌دهد.

پس‌ازآن بود که نخستین واکنش از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صورت گرفت و افزود: مسئولان بیمارستان شهید محمدی در حال پیگیری جهت مشخص شدن چگونگی وقوع این حادثه است و پس از بررسی ابعاد مختلف و جمع‌آوری مستندات نتیجه را به خانواده‌اش اعلام می‌کنیم.

فاطمه نوروزیان بیان کرد: درصورتی‌که قصور یا اهمالی رخ‌داده باشد، بدون شک با فرد یا افراد خاطی براساس مقررات برخورد خواهد شد و پرونده جهت بررسی قانونی به دادستانی نظام پزشکی ارجاع داده خواهد شد.

در همین زمینه فرزند مرحوم اسحق چشم براه در گفتگو با ایسنا، تصریح کرد: پدرم ۸۳ ساله و در وضعیت مناسب و سرحالی بود و طبق گفته همگان برخلاف سنش، همواره فردی چابک و هوشیار بود.

مختار چشم براه با بیان اینکه برای عمل باد فتق که عملی عادی است ۲۲ مهرماه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه کردیم، خاطرنشان کرد: ساعت ۱۰ صبح پدرم راهی اتاق عمل شد، اما تا ساعت ۱۶ خبری نشد.

وی با اشاره به اینکه پس از تماس با پزشک مطلع شدیم عمل پدرم موفقیت‌آمیز بوده، اما نمی‌دانستم از پدرم خبری نیست، اظهار کرد: پس از مدتی اطلاع دادن پدرم به کما رفته و در بخش آی سی یو بستری است.

چشم براه با بیان اینکه پس از مدتی از سوی مأموران نیروی انتظامی حاضر در بیمارستان اعلام شد پدرم فوت‌شده است، اضافه کرد: نمی‌دانم چرا تا به امروز هیچ یک از پرسنل یا مسئولان بیمارستان حاضر به عذرخواهی بابت قصور صورت گرفته نبوده و نیستند و این موضوع جای تأسف دارد.

وی در خصوص حادثه صورت گرفته، اظهار کرد: پدرم را برای عمل جراحی با تجویز پزشک به بیمارستان شهید محمدی بردیم، ساعت‌ها طول کشید و پیگیری کردیم که گفتند پدرم تحت نظر است و بایستی به «آی سی یو» برود که تا عصر طول کشید و با خبر فوتش مواجه شدیم؛ وقتی علت را جویا شدیم ظاهرأ س. از عمل جراحی، پدرم از تخت سقوط می‌کند و به کما رفته و فوت می‌کند. با پزشک معالج که تماس گرفتیم، گفت: عمل کردم و او را به بخش ریکاوری بردند که در آنجا از تخت افتاده است و سرش آسیب دیده است. سر پدرم شکاف برداشته بود و این حادثه منجر به فوتش شد که ما از طریق دادگاه و بیمارستان طرح دعوی کرده ایم.

چشم براه در پایان با ابراز تعجب از دریافت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی سی‌تی‌اسکن، کاور جسد و حتی بخش آی سی یو که به‌واسطه خطای خود کادر درمانی پدرم به این سرنوشت دچار شد، ابراز امیدواری کرد که با خاطیان برخورد شود تا دیگر شاهد چنین رخدادی در بزرگ‌ترین بیمارستان استان هرمزگان نباشیم.

در همین رابطه رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از بررسی انجام‌شده مشخص شد که عمل جراحی بیمار با موفقیت انجام شد و بیمار جهت مراقبت‌های بعد از عمل به اتاق ریکاوری انتقال داده‌شده بود.

دکتر محمد تمدن دار افزود: متأسفانه در اتاق ریکاوری این بیمار از تخت سقوط می‌کند و پس‌ازآن به بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو منتقل و در نهایت فوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی دوربین‌های اتاق عمل چک و پرسنل حاضر در شیفت جهت ارائه توضیحات احضار و توضیحات آن‌ها مکتوب شده است، تصریح کرد: شرح گزارش حادثه به همراه مستندات جهت پیگیری به واحد نظارت بر درمان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارسال‌شده است.

تمدن دار در پایان ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه و تسلیت به خانواده این بیمار خاطرنشان کرد: طبق مقررات با افرادی که به دلیل سهل‌انگاری در این حادثه نقش داشته باشند برخورد خواهد شد.

اما در تازه‌ترین واکنش نیز استاندار هرمزگان دستور رسیدگی فوری به این حادثه را به رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صادر کرد.

فریدون همتی در این دستور تاکید کرده است، چنانچه پس از انجام بررسی ها، قصور و سهل انگاری در این خصوص اثبات شود، باید با عوامل آن شدیدا برخورد و این امر به اطلاع عموم برسد.

استاندار هرمزگان همچنین ضمن تشکر از همه افرادی که با احساس مسئولیت کامل در حال تلاش شبانه‌روزی در مجموعه بزرگ بیمارستان شهید محمدی هستند، تاکید کرد که باید با برخی افراد که با سهل انگاری خدمات این مجموعه را زیر سوال می‌برند، برخورد قانونی صورت گیرد.

حال باید دید سرنوشت این پرونده عجیب به کجا خواهد رسید تا دیگر شاهد چنین اتفاقات دردناکی در بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان استان هرمزگان نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر