زائران اربعین در صورت داشتن علائم بیماری‌ به مراکز درمانی مراجعه کنند


زائران اربعین در صورت داشتن علائم بیماری‌ به مراکز درمانی مراجعه کنند

زنجان - ایرنا - مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت زنجان گفت: امکان ابتلای زائران اربعین حسینی به بیماری‌های اسهالی و تنفسی و علائمی از قبیل تب، سرفه و گلودرد در آنها وجود دارد که در صورت داشتن این علائم باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حسین معصومی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به گرمای هوا در کشور عراق و تجمع افراد زیادی در مکان‌های واحد امکان ابتلای زائران به بیماری‌های اسهالی و تنفسی وجود دارد هرچند نکات بهداشتی و موارد پیشگیرانه قبل از اعزام زائران توسط کارشناسان و رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: بر این اساس با استقرار پایگاه های مراقبت مرزی در استان های غربی کشور نکات بهداشتی لازم به زائران ارائه می شود، اما با بازگشت آنان امکان بروز برخی بیماری های وجود دارد.

معصومی اظهار داشت: بیشترین زائران اربعین را روستاییان تشکیل می دهند و بر این مبنا به تمام کارشناسان خانه های بهداشت روستایی نیز آموزش های لازم ارائه شده تا در صورت مشاهده علائم مربوطه در زائران اقدامات درمانی لازم را انجام دهند.

این مسئول بهداشتی ادامه داد: همچنین به تمامی کارشناسان مستقر در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه های سلامت استان نیز آموزش های لازم ارائه شده است تا اقدامات پیشگیرانه را لحاظ کرده و وضعیت را مورد بررسی و پایش قرار دهند.

معصومی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده مراکز بیمارستانی استان نیز این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز نسبت به خدمات رسانی به این بیماران مبادرت کنند.

وی اظهار داشت: تیم مراقبت مرزی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان استان ذخیره در آماده باش قرار دارد، تا در صورت نیاز و برای خدمات رسانی مطلوب به مرز مهران اعزام شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت زنجان یادآور شد: زائران می توانند در صورت وجود علائم بیماری به پزشکان و پرسنل بهداشتی و درمانی مستقر در پایگاه‌های ایجاد شده در طول مسیر مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر