یکصدمین خوشه صنعتی در کشور بهره‌برداری می‌شود


یکصدمین خوشه صنعتی در کشور بهره‌برداری می‌شود

شهرکرد_ ایرنا_ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به نقش صنایع کوچک در تولید کشور گفت: هم اینک 36 هزار واحد تولیدی صنعتی فعال در در 840 شهرک صنعتی کشور وجود دارد. و در آینده نزدیک یکصدمین خوشه صنعتی بهره‌برداری و دایر می‌شود.

خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار (Enterprises) اطلاق می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر،‌به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردارند.

محسن صالحی‌نیا عصر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: البته این در حالی است که ۲۱ درصد این واحدها دچار رکود است و ۲.۵ درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در این استان استقرار دارد.
این مسوول وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تامین نقدینگی و امور زیرساختی جزو مشکلات اصلی بخش تولید در کشور به شمار می رود.
وی یادآور شد: توسعه زیرساخت ها، ایمن کردن جاده های ورودی و تامین آب آشامیدنی از مشکلات اصلی شهرک ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: براساس مصوبه شورای اقتصاد کشور، واحدهای تولیدی ۵ درصد قیمت تمام شده محصول خود را به عنوان حق‌النظاره آب پرداخت می کنند.
وی گفت: این مصوبه با توجه به درخواست واحدهای تولیدی و بسته‌بندی آب معدنی و سایر کارگاه های تولیدی چهارمحال و بختیاری و محرومیت این استان بازنگری می شود.
صالحی‌نیا تاکید کرد: براساس این درخواستها باید حق‌النظاره طبق میزان برداشت واقعی محاسبه شود.
وی افزود: ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح انتقال آب بن به بروجن با هدف رفع مشکل تامین آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری به شهرک‌های صنعتی اختصاص می‌یابد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین تصریح کرد: تا یک ماه دیگر یکصدمین خوشه صنعتی در کشور به بهره برداری می رسد.
صالحی نیا یادآور شد: البته تاکنون ۲ خوشه صنعتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده و ۵ خوشه صنعتی دیگر در حال مطالعه است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مدت ۲ روز در چهارمحال و بختیاری حضور داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند