12 درصد بدهی‌های معوق مالیاتی چهارمحال و بختیاری وصول شد


12 درصد بدهی‌های معوق مالیاتی چهارمحال و بختیاری وصول شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مالیات در توسعه و عمران گفت: در نیمه نخست امسال 12 درصد بدهی‌های مالیاتی معوق چهارمحال و بختیاری وصول شد.

کوروش بیگدلی شامگاه چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی معوق مالیاتی دارد این میزان بدهی مربوط به اصل و جریمه مالیات و عوارض شرکت‌های صوری، توقف عملیات اجرایی و ورشکستگی مؤدیان مالیاتی است.

وی افزود: براساس مواد ۲۱۰ و ۵ آئین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم، هرگاه مؤدی پیش از ابلاغ برگ اجرایی ظرف یک ماه تمامی بدهی‌های خود را پرداخت نکند یا ترتیب پرداخت آن‌ها را ندهد برای همه بدهی شامل اصل مالیات و جرایم متعلق آن به اضافه ۱۰ درصد کل بدهی از اموال بازداشت خواهد شد.

وی یادآور شد: با وجود اختیارهای حاصل از مبانی قانونی اداره‌کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری پس از اخطارهای کافی در مرحله نخست اقدامات اجرایی نسبت به مسدود کردن حساب‌های بانکی مؤدیان بدهکار اقدام می‌کند تا در صورت مراجعه و پرداخت مالیات اقدامات اجرایی، به صورت فوری تعلیق شود.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اما در صورت استمرار عدم پرداخت پس از سپری شدن زمان مناسب نسبت به صدور توقف‌نامه بر روی سایر اموال شناسایی شده مؤدی از جمله توقیف خودرو، مسدودی خطوط تلفن، توقیف پلاک ثبتی و ممنوع‌الخروجی اقدام خواهد شد.

وی گفت: البته در این اداره‌کل تاکنون هیچکدام از اموال و املاک واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری به مرحله مزایده و فروش نرسیده و نهایت همکاری با این مؤدیان بعمل آمده است.

بیگدلی تاکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام "رونق تولید" نامگذاری شده اجرای چنین بخشودگی‌هایی می‌تواند باعث جلب رضایت مؤدیان مالیاتی و حمایت از تولید و اشتغال شود و گام مؤثر در راستای افزایش تولید و پویایی واحدهای صنعتی در سطح استان باشد.

وی افزود: در آئین‌نامه اجرای ماده ۲۱۸ اشخاص ثالث (دولتی و غیردولتی) مکلف هستند در راستای وصول مالیات همکاری‌های لازم را با هیات اجرایی این ماده بعمل آورند.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در تقسیط بدهی نهایت همکاری با واحدهای تولیدی به عمل می‌آید به طوری که براساس ماده ۱۶۷ قانون مالیات مستقیم بیشتر آنان از مهلت ۳ سال تقسیط از تاریخ قطعیت بدهی در صورت درخواست استفاده کرده‌اند.

وی یادآور شد: اداره‌ کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در تقسیط ۵ ساله بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی واجد شرایط را اجرا کند.

به گزارش ایرنا، آخرین فرصت استفاده از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم قابل بخشش مالیاتی تا پایان مهر سال‌جاری اعلام شده است.

امسال بخشنامه‌ای از سوی دولت صادر شده که براساس آن تمامی مودیان مالیاتی تا پایان ماه‌جاری باید اصل مالیات معوقه خود را پرداخت کنند.

در این صورت، مودیان مالیاتی می‌توانئد از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم قابل بخشش برخوردار شوند.

بیگدلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امور مالیاتی ۹۰ درصد درآمدهای عمومی چهارمحال و بختیاری دریافت می‌کند.

وی گفت: سهمیه چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری برای درآمدهای عمومی مالیاتی ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال بوده که ۱۲۳ درصد آن در نیمه نخست امسال محقق شده است.

بیگدلی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۴۰ میلیارد ریال و در نیمه نخست امسال ۴۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای چهارمحال و بختیاری به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان اختصاص یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جمع درآمدهای این استان ۳ هزار میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۸۳ درصد مربوط به اداره کل امور مالیاتی استان است.

تهمتن عبداللهی تاکید کرد: از این مبلغ در نیمه نخست سال‌جاری ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برابر ۱۲۳ درصد هدف محقق شده که ۹۱ درصد آن را اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری وصول کرده است.

وی افزود: میزان درآمدهای عمومی چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

عبداللهی تصریح کرد: در این مدت چهارمحال و بختیاری در بخش درآمدهای مالیاتی ۱۳۶ درصد نسبت به هدف و ۱۵۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی یادآور شد: میزان تحقق سایر درآمدهای چهارمحال و بختیاری در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۶۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمامی دستگاه‎‌های اجرایی استان موظفند برای وصول بدهی‌های معوقات مالیاتی به اداره کل امور مالیاتی کمک کنند.

طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: در این صورت درامدهای پیش‌بینی شده چهارمحال و بختیاری محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید