خدمات پزشکی و درمانی آستان مقدس حضرت عباس(ع) به زائران در اربعین


خدمات پزشکی و درمانی آستان مقدس حضرت عباس(ع) به زائران در اربعین

آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) در چارچوب خدمت رسانی پزشکی و درمانی ، یک درمانگاه میدانی تخصصی را برای زائران اربعین حسینی(ع) احداث کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) در چارچوب خدمت رسانی به زائران اربعین، توجه بسیاری به جنبه پزشکی و بهداشتی زائران داشته است. به طوری که در اربعین امسال با تاسیس درمانگاه میدانی شاهد تحول قابل ملاحظه ای در عرصه بهداشتی و پزشکی هستیم.

تاسیس درمانگاه میدانی، خدمات پزشکی و درمانی متنوع و تخصص های مختلف را به زائران ارایه می دهد تا ایستگاه مهم پزشکی در صورت شرایط اضطراری باشد. این درمانگاه در نزدیکی حرم مطهر اباالفضل العباس(علیه السلام) قرار دارد و زائران می توانند به سرعت خود را به این مرکز درمانی برسانند.

این درمانگاه مجهز به تیم پزشکی و پرستاران داوطلب از داخل و خارج عراق و تیم پزشکی بیمارستان الکفیل که در برخورد با هر شرایط پرتجربه هستند، است.

دکتر«مسار شاکر» از مسئولان این درمانگاه، گفت: تاسیس این درمانگاه میدانی با هدف ارایه خدمات پزشکی به زائران راهپیمایی اربعین که تعدادشان به میلیون ها نفر می رسد، انجام گرفته است. زیرا نیاز مبرمی به پشتیبانی خدمات پزشکی در اربعین به دلیل تعداد زیاد زائران وجود دارد.

شاکر افزود: این درمانگاه آماده استقبال شمار زیادی از زائران است.احتمال می رود که هر چقدر به مراسم اربعین نزدیک تر می شویم، تعداد زائران افزایش یابد. زائران با تابعیت های مختلف در این درمانگاه بستری هستند، همچنین مسئولان این بیمارستان 24 ساعته درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که با شرایط اورژانسی روبه رو شویم، بیماران را با آمبولانس هایی که در این درمانگاه آماده شده است، به بیمارستان های این شهر منتقل می کنیم. این درمانگاه در کاهش وضعیت های اورژانسی کمک خواهد کرد و تاکنون دهها بیمار با وضعیت اورژانسی از خطر نجات یافته اند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو