آخرین آمار زائران مراسم اربعین؛ بیش از دو میلیون زائر


آخرین آمار زائران  مراسم اربعین؛ بیش از دو میلیون زائر

اداره گذرگاه های مرزی عراق، آخرین آمار تعداد زائران برای برپایی مراسم اربعین در این کشور را دو میلیون و 17 هزار زائر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، اداره گذرگاه های مرزی عراق در بیانیه ای با انتشار جدیدترین آمار تعداد زائران خارجی برای برپایی مراسم اربعین امام حسین(علیه السلام)در عراق، اعلام کرد: تعداد زائرانی که از خارج و کشورهای همجاور برای برپایی مناسک دینی اربعین حسینی در کربلای معلی وارد عراق شدند، تا پایان روز شنبه (20 مهر 1398 مطابق با 12 صفر 1441) به دو میلیون و 17 هزار خارجی می رسد.

«علاء الدین القیسی» سخنگوی رسمی اداره گذرگاه های مرزی عراق گفت:این زائران از کشورهای عربی، غربی و ایران از گذرگاه های هوایی و زمینی وارد عراق شدند.

وی ادامه داد: فرودگاه های بغداد، بصره و نجف و گذرگاه های زرباطیه، چلمچه، الشیب و القائم پذیرای زائران حسینی تاکنون بوده اند.

بغداد، استان های شمالی، مرکزی و جنوب عراق برای برپایی مراسم اربعین امام حسین(علیه السلام) تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار کنند.

استان کربلای معلی شاهد حضور میلیون ها زائر از استان های مختلف عراق و کشورهای همجوار مانند ایران و کویت است که هرساله برای حضور اربعین امام حسین در 20 ماه صفر با پای پیاده خود را به این استان می رسانند.

«عقیل المسعودی» رئیس کمیته امنیتی در استان کربلای معلی، گفت: تعداد زائران اربعین حسینی در سال گذشته به بیش از 15 میلیون زائر رسید.

المسعودی گفت: برنامه امنیتی سال گذشته برای حمایت از زائران موفقیت آمیز بود و هیچ مسئله خشونت بار و تروریستی ثبت نشد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی