وقتی تیرهای «مسجد هراسی» قلب کودکان را هم نشانه می گیرد


وقتی تیرهای «مسجد هراسی» قلب کودکان را هم نشانه می گیرد

این روزها پدیده مسجد هراسی به شدت در حال گسترش است تا جایی که به طور متوسط حداقل هفته ای یک بار اخباری مبتنی بر حمله به مساجد و یا خبرهایی مانند انتشار بازی ویدئویی که ترس از مساجد را در دل کودکان هم ایجاد می کند به گوش می رسد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد:حدود هفت ماه از حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ در نیوزیلند می گذرد اما گویا عاملان مسجد هراسی هنوز هم دست از اقدامات خود برای ترویج این پدیده نه تنها در نیوزیلند بلکه در کل جهان بر نداشته اند.

انتشار بازی ویدئویی بر اساس حملات انجام شده به مساجد کریستچرچ که در آن 51 نفر جان خود را از دست دادند،شاهدی بر این مدعی است.

این بازی ویدئویی به طور رایگان در نیوزیلند قابل دسترسی است.

«انجم رحمان» از شورای اسلامی زنان در نیوزیلند انتشار این ویدئو را لایه دیگری از وارد کردن اضطراب به جامعه اسلامی این کشور می داند که هنوز هم درگیر پیامدهای حملات تروریستی به مساجد کریستچرچ است.

او در این باره می گوید:انتشار این ویدئو ،سوء استفاده از مرگ و جراحت تعداد زیادی از افرادی است که قربانی حادثه تیراندازی در این مساجد شدند.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا شرایط به گونه ای رقم خورده است که عوامل مسجد هراسی در نیوزیلند و در جهان هنوز هم جرات دارند به اقدامات خود در این زمینه ادامه دهند.

اگرچه پیش از این هم ایجاد ترس از مساجد با حمله به این مراکز دینی وجود داشت اما این روزها این پدیده به شدت در حال گسترش است تا جایی که به طور متوسط حداقل هفته ای یک بار اخباری مبتنی بر حمله به مساجد و یا خبرهایی مانند همین انتشار بازی ویدئویی که به دنبال ترویج مسجد هراسی حتی برای کودکان است به گوش می رسد.

هدف این است که نه تنها بزرگسالان بلکه حتی کودکان در سراسر جهان هم ترس از مساجد را در دل داشته باشند و این ترس برای آنها نهادینه شود.

این در حالی است که حتی کوچک ترین اقدامی از سوی جامعه بین الملل و نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل برای جلوگیری از این روند انجام نشده است.

از سوی دیگر در اقصی نقاط جهان از جمله در اروپا و آفریقا،حمله به مساجد ادامه دارد بدون اینکه واکنش جدی باز هم از سوی نهادهای بین المللی دیده شود.

حمله به مسجدی در «بورکینافسو» در غرب آفریقا که منجر به کشته شدن 10 نمازگزار شده است،تازه ترین نمونه از این دست است.

حمله به مسجد بورکینافاسو در حالی است که بسیاری از نیروهای آلمانی،کانادایی،آمریکایی،فرانسوی و دیگر ارتش ها به بهانه مقابله با تروریسم در این کشور حضور دارند اما حضور آنها نه تنها گروه های تروریستی را از بین نبرده است بلکه این گروه ها قوی تر هم شده اند و مساجد را هدف اصلی خود قرار داده اند.

حضور نمادین یا لفاظی های نمادین آمریکا و کشورهای اروپایی برای مقابله با تروریسم نه تنها کمکی به کاهش قدرت تروریسم نکرده است بلکه پدیده هایی مانند اسلام هراسی و مسجد هراسی را به شدت تقویت کرده و این وظیفه نهادهای بین المللی است تا سکوت را کنار گذاشته و با اقدامات عملی از رشد روافزون این پدیده ها جلوگیری کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس