کتاب حکیم همه‌دان منتشر شد


کتاب حکیم همه‌دان منتشر شد

کتاب حکیم همه‌دان: زندگی و اندیشه ابن‌سینا، به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: کتاب «حکیم همه‌دان: زندگی و اندیشه ابن‌سینا» نوشته «سید احمد غفاری قره‌باغ» منتشر شد.

ابن‌سینا یکی از بزرگترین فیلسوفان جهان اسلام است، علاوه بر دانش فلسفه، در پزشکی نیز تخصص داشت، بر همین اساس، در جهان غرب با لقب «امیرپزشکان» شناخته شده است.

کتاب قانون ابن‌سینا در طب یکی از مهمترین آثار پزشکان دنیای قدیم و یکی از مهم‌ترین کتاب‌های طبی اروپا در قرون وسطی بوده است. او در علم ریاضی و نجوم نیز جایگاهی خاص داشت. بخشی از کتاب شفا درباره ریاضیات بوده که شامل چهار بخش هندسه، علم حساب، موسیقی و هیئت است. کتاب شفـا، مهم‌ترین اثر ابن‌سینـا در حکمت و فلسفـه، یک دایرة‌المعـارف فلسفـی است. نظریات و رویکردهای این فیلسوف بزرگ، تأثیر قابل توجهی بر فلسفه اسلامی و نیز فلسفه غرب در سده‌های میانه داشته است. ابن‌سینا توانست در ساختار تفکر مشایی نوآوری‌های زیادی پدید آورد.

کتاب حکیم همه‌دان منتشر شد

کتاب «حکیم همه‌دان: زندگی و اندیشه ابن‌سینا» در صدد است تصویری روشن و ساده از زندگی و حیات فکری این اندیشمند ارائه کند و به همیـن منظــور به بررسی اندیشـه او در حـوزه‌هـای معـرفت‌شناسـی، هستی‌شناسی، خداشناسی و نفس‌شناسی پرداخته شده است.

حکیم همه‌دان: زندگی و اندیشه ابن‌سینا نوشته سیداحمد غفاری قره‌باغ در ۱۱۲ صفحه با قیمت ۱۵ هزارتومان،‌ به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403