وزیر آموزش و پرورش: آموزش نباید صرفاً حافظه‌محور باشد


وزیر آموزش و پرورش: آموزش نباید صرفاً حافظه‌محور باشد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دنیا بر آموزش‌های عمومی و مهارت‌های اجتماعی تاکید دارند، گفت: آموزش نباید صرفاً حافظه‌محور باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش گلستان، محسن حاجی‌میرزایی امشب و در بدو ورود به گلستان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان، ضمن پراهمیت خواندن سند تحول بنیادین، گفت: تمهیداتی در این سند اندیشیده شده که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، افزود: مهمترین کارکرد تعلیم و تربیت آماده‌کردن افراد برای پذیرش مسئولیت اجتماعی برای ساخت آینده کشور است. برای استقرار سند تحول بنیادین باید یک گفتمان عمومی در جامعه به‌ویژه در فرهنگیان ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید انسان‌ها را برای زیست موثرتر، تربیت کنیم، تصریح کرد: نباید تربیت دانش آموزان به حاشیه برود.

حاجی‌میرزایی با تاکید بر اینکه نباید برآیند آموزش ۱۲ ساله دانش آموزان در کنکور تجلی یابد، گفت: انتهای فرایند آموزش در طی ۱۲ سال باید مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف باشد که اگر این امر نباشد، همه آمال و آرزوی دانش آموزان در کنکور متجلی می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۵ میلیون دانش‌آموز متاثر از جریان نظام تعلیم و تربیت هستند. آینده ایران را در آموزش و پرورش رقم می‌زند و این امر مسئولیت خطیر آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معیشت و منزلت معلمان هم دو مقوله مورد توجه ما است و برای اینکه معلم بهتر عمل کند، باید در این دو حوزه برنامه داشته باشیم.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان نیز در این دیدار اظهار کرد: آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های کشور از همه مهمتر است زیرا شخصیت انسان‌ها در سنینی که به مدرسه می روند، شکل می‌گیرد.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: مسئولیت‌های اصلی شما در دو بعد آموزشی و پرورشی است ولی در شرایط امروز، کشور ما احتیاج به این دارد که دانش آموزان برای به دوش گرفتن بار سنگین مسئولیت آینده کشور آماده باشند.

نورمفیدی تاکید کرد: نیاز داریم تا آموزش دانش‌ آموزان از حافظه محوری به آموزش مهارت ها تغییر یابد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان، آماده‌سازی دانش آموزان برای ساخت آینده کشور را یک ضرورت دانست و گفت: در این بین نقش معلمان بسیار کلیدی است و ضرورت دارد تا معلمان از نظر معیشت تامین شوند و به منزلت اجتماعی آنها توجه ویژه شود.

حاجی‌میرزایی، به منظور بازدید از مدارس مناطق سیل زده گلستان و افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه آموزشی به گلستان سفر کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟