دانش آموزان را برای پذیرش مسئولیت اجتماعی آماده کنیم


دانش آموزان را برای پذیرش مسئولیت اجتماعی آماده کنیم

گرگان- وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم ترین کارکرد تعلیم و تربیت آماده کردن افراد برای پذیرش مسئولیت اجتماعی برای ساخت آینده کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارکرد: بعد از انقلاب فرصت آموزش در سراسر کشور ایجاد شد و بیش از ۹۸ درصد از افراد دارای شرایط لازم در داخل کشور امکان آموختن پیدا کردند.

وی ادامه داد: اما این سفره گسترده ضروریات دیگری هم دارد و آن این است که فرصت ها باید به لحاظ کیفی هم عادلانه باشد.

حاجی میرزایی با تأکید بر این که آموزش صرفاً حافظه محور نباشد و نباید تربیت به حاشیه برود، اجرای سند تحول بنیادین را پراهمیت دانست و گفت: تمهیداتی در این سند اندیشیده شده که باید اجرایی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین گفت: مهم ترین کارکرد تعلیم و تربیت آماده کردن افراد برای پذیرش مسئولیت اجتماعی برای ساخت آینده کشور است.

حاجی میرزایی با بیان این که باید انسان ها را برای زیست موثرتر، تربیت کنیم، ادامه داد: در دنیا بر آموزش‌های عمومی و مهارت های اجتماعی تاکید دارند.

حاج میرزایی ادامه داد: براساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، از پایه اول تا دوازدهم هدف‌گذاری های مختلف انجام شده است و تاکید بر این است که آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای استقرار سند تحول بنیادین باید یک گفتمان عمومی در جامعه به ویژه در فرهنگیان ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید برآیند آموزش ۱۲ ساله دانش آموزان در کنکور تجلی یابد.

حاج میرزایی افزود: انتهای فرایند آموزش در طی ۱۲ سال باید مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف باشد که اگر این امر نباشد همه آمال و آرزوی دانش آموزان در کنکور متجلی می شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۵ میلیون دانش‌آموز متاثر از جریان نظام تعلیم و تربیت هستند و آینده ایران را در آموزش و پرورش رقم می‌زند و این امر مسئولیت خطیر آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

حاج میرزایی افزود: معیشت و منزلت معلمان هم دو مقوله مورد توجه ما است و برای اینکه معلم بهتر عمل کند ما باید در این دو حوزه برنامه داشته باشیم.


به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارکرد: بعد از انقلاب فرصت آموزش در سراسر کشور ایجاد شد و بیش از ۹۸ درصد از افراد دارای شرایط لازم در داخل کشور امکان آموختن پیدا کردند.

وی ادامه داد: اما این سفره گسترده ضروریات دیگری هم دارد و آن این است که فرصت ها باید به لحاظ کیفی هم عادلانه باشد.

حاجی میرزایی با تأکید بر این که آموزش صرفاً حافظه محور نباشد و نباید تربیت به حاشیه برود، اجرای سند تحول بنیادین را پراهمیت دانست و گفت: تمهیداتی در این سند اندیشیده شده که باید اجرایی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین گفت: مهم ترین کارکرد تعلیم و تربیت آماده کردن افراد برای پذیرش مسئولیت اجتماعی برای ساخت آینده کشور است.

حاجی میرزایی با بیان این که باید انسان ها را برای زیست موثرتر، تربیت کنیم، ادامه داد: در دنیا بر آموزش‌های عمومی و مهارت های اجتماعی تاکید دارند.

حاج میرزایی ادامه داد: براساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، از پایه اول تا دوازدهم هدف‌گذاری های مختلف انجام شده است و تاکید بر این است که آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای استقرار سند تحول بنیادین باید یک گفتمان عمومی در جامعه به ویژه در فرهنگیان ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید برآیند آموزش ۱۲ ساله دانش آموزان در کنکور تجلی یابد.

حاج میرزایی افزود: انتهای فرایند آموزش در طی ۱۲ سال باید مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف باشد که اگر این امر نباشد همه آمال و آرزوی دانش آموزان در کنکور متجلی می شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۵ میلیون دانش‌آموز متاثر از جریان نظام تعلیم و تربیت هستند و آینده ایران را در آموزش و پرورش رقم می‌زند و این امر مسئولیت خطیر آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

حاج میرزایی افزود: معیشت و منزلت معلمان هم دو مقوله مورد توجه ما است و برای اینکه معلم بهتر عمل کند ما باید در این دو حوزه برنامه داشته باشیم.

کد خبر 4749125

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس