زائرانی که گذرنامه یا برگ‌ترددشان گم شده چه‌کار کنند؟


زائرانی که گذرنامه یا برگ‌ترددشان گم شده چه‌کار کنند؟

معاون عملیات ناجا اعلام کرد: محدودیتی برای بازگشت زائرانی که گذرنامه یا برگ ترددشان را گم کرده باشند به کشور وجود ندارد.

زائرانی که گذرنامه یا برگ‌ترددشان گم شده چه‌کار کنند؟

سردار حسین ساجدی نیا در مورد آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی اظهارداشت: از دو روز پیش بار برگشت زائران به کشور آغاز شده و برابر آمار‌های ما نسبت بازگشت و رفت در مزر‌ها یک پنجم رفت و چهار پنجم برگشت است و به عبارتی دیگر در تمامی مرز‌ها تعداد ورود به کشور عراق کمتر شده است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی برای تردد در مرز‌های چهارگانه وجود ندارد، افزود: تهمیدات لازم برای بازگشت زوار به کشور نیز اتخاذ شده است و ماموران پلیس و دیگر دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند.

معاون عملیات ناجا در مورد افرادی که ممکن است گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرده باشند نیز گفت: اگر زائران گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرد باشند می‌توانند به سرکنسولگری کشورمان در شهر‌های کربلا، نجف، بغداد، سامرا و کاظمین رفته و مشکل خود را حل کنن. اما اگر این افراد به مرز هم بیایند مشکلی برایشان وجود نداشته و ماموران مرزبانی و پلیس گذرنامه مشکل را مرتفع خواهند و مانعی برای ورود به کشور وجود ندارد.

ساجدی‌نیا در مورد زائران گمشده گفت: در کنسولگری‌ها تمهیداتی برای یافتن افراد مفقودی نیز پیش‌بینی شده و سامانه‌هایی داریم که اگر افراد به کشور بازگشته باشند، اطلاعات آنان را اعلام کنند تا خانواده‌شان نگران نباشند، همکاری‌های لازم با کشور عراق نیز در این زمینه وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق