عملیات احداث 2 واحد آموزشی در میاندوآب آغاز شد


عملیات احداث 2 واحد آموزشی در میاندوآب آغاز شد

مهاباد- ایرنا- کلنگ ساخت 2 باب مدرسه 6 کلاسه در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان در روستای «جارچلوی» در بخش مرکزی و کوی «وکیل‌کندی» میاندوآب با مشارکت خیران روز چهارشنبه به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ‌زنی این مدارس اظهار داشت: انسان‌های زیادی از جان و مال خود در راه آبادانی و پیشرفت جامعه و به ویژه مدرسه‌سازی می‌گذرند که باید این اقدام ارزشمند آنها را ارج نهاد.
جهانبخش محبی‌نیا با تقدیر از خیران نیکوکار در مشارکت در امور عام‌النفعه بیان کرد: در شرایط فعلی خیران نیک‌اندیش با انفاق مال و دارایی خود در عرصه‌های زیادی بیشتر از هر چیزی کمک حال نظام و دولت هستند.
وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی ذخیره آخرت است، گفت: مشارکت در کارهای خیر معامله با خداست و هیچ وقت آثار آن از بین نمی‌رود

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز در این مراسم گفت: در سایه تعامل و وحدت صمیمانه مسوولان و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان مشکلات زیرساختی و فضاهای آموزشی میاندوآب یکی پس از دیگری حل می‌شود.

بهروز تقی‌نژاد افزود: با دیدگاه جامعه‌شناسی، رسالت امروز آموزش و پرورش تربیت نسل آینده است و از اینرو تلاش براین است تا انسان‌های شریف و نخبه و در عین حال خداباور و خودباور تربیت شود.
وی بیان کرد: در این راستا تلاش‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش میاندوآب در حیث آموزش و تربیت و انجام کارهای نرم‌افزاری موجب شده که امسال ۳۲ دانش‌آموز در رشته پزشکی، ۱۴ نفر در رشته‌های داروسازی و ۹۵ نفر نیز در دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرفته شوند.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب افزود: ۴۲ مدرسه در این شهرستان تخریبی بوده و نیازمند توجه مسوولان است که با همت و تلاش مضاعف مجمع خیران و مسوولان شهرستانی گام‌های مثبتی در امر توسعه فضاهای آموزشی برداشته شده است.
مدرسه روستای جارچلوی میاندوآب با زیربنای ۳۹۳ متر مربع در محوطه مدرسه عمار این روستا و با مشارکت ۳۰ درصدی خیر و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با برآورد هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته می‌شود.
همچنین مدرسه ۶ کلاسه کوی وکیل‌کندی میاندوآب نیز در زمین اهدایی مرحوم ابراهیم آذرمیر به مساحت چهار هزار متر مربع با مشارکت خیر و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

میاندوآب با ۲۷۷ هزار نفر جمعیت دارای حدود ۵۰ هزار دانش آموز است که در ۴۲۰ مدرسه شامل ۲۳۰ فضای آموزشی در حال تحصیل هستند.
۹۸۷۱/۶۱۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...