علت مخالف برخی از روستا های کشور با اقامتگاه های بوم گردی چیست؟


علت مخالف برخی از روستا های کشور با اقامتگاه های بوم گردی چیست؟

چرا برخی از روستا های کشور با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی مخالفت می کنند؟رضا حسینی فعال و مدرس گردشگری گفت: گردشگری به طور حتم یکی از صنایع تأثیرگذار در اشتغال و اقتصاد است. این موضوع باعث شده خیلی از کشور هایی که سطح درآمد اقتصادی و تولید ناخالص ملی آنها پایین بوده با رویکرد بحث گردشگری خلأ ها را پر کنند. این موضوع در کشور ما نیز مطرح شده،...

فعال و مدرس گردشگری گفت: برخی روستاها تمایلی به راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی گردشگران ندارند.

چرا برخی از روستا های کشور با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی مخالفت می کنند؟رضا حسینی فعال و مدرس گردشگری گفت: گردشگری به طور حتم یکی از صنایع تأثیرگذار در اشتغال و اقتصاد است.

این موضوع باعث شده خیلی از کشور هایی که سطح درآمد اقتصادی و تولید ناخالص ملی آنها پایین بوده با رویکرد بحث گردشگری خلأ ها را پر کنند. این موضوع در کشور ما نیز مطرح شده، زیرا ما نیز پتانسیل های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و ژئوتوریستی زیادی داریم.

مدرس گردشگری بیان کرد:نقاط محروم نیز چنین پتانسیل هایی را دارند مثلا استان های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی دارنده بسیاری از جاذبه های اکوتوریستی، ژئوتوریستی و فرهنگی ما هستند البته این جاذبه ها پنهان هستند. اخیرا مقوله جدیدی تحت عنوان اقامتگاه های بوم گردی با هدف پر رنگ کردن و شناخته شدن جاذبه های گردشگری مطرح شد مثلا در استان سیستان و بلوچستان جاذبه هایی برجسته و شناخته شده اند البته برخی از روستا های ما همچون روستای مارین در حوالی گچساران خیلی مایل به راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی نیستند، زیرا گردشگران مشکلاتی را ایجاد می کردند.

این فعال و مدرس گردشگری اظهار کرد: حالا اگر ما را حرفه ای آموزش دهیم و آن ها بتوانند تعامل خوبی را با جامعه مقصد برقرار کنند، این تعامل باعث می شود که تزریق مالی مبدأ وارد جامعه مقصد شود.

گفتنی است اگرچه جذب گردشگر یکی از اهداف دولت برای خروج از حالت وابستگی صرف به صنعت نفت است، اما گروهی از افراد با این امر مخالفت می کنند، زیرا باور دارند که ورود گردشگر به نقاط مختلف کشور موجب تخریب بیش از پیش محیط زیست و آثار تاریخی می شود البته تجربه نشان داده که این نظریه تا اندازه ای درست است، اما می توان با فرهنگسازی از تبعات منفی ورود گردشگر به نقاط مختلف کشور پیشگیری کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « باشگاه خبرنگاران جوان » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه