تخریب پایگاه های ائتلاف آمریکا در سوریه


تخریب پایگاه های ائتلاف آمریکا در سوریه

شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا با تخلیه یک پایگاه نظامی در عین العرب (کوبانی) آن را ویران کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روسیا الیوم افزود که نیروهای آمریکایی همزمان با نزدیکی شدن نیروهای ارتش سوریه به عین العرب در حال خروج از این شهر هستند و با خروج از یکی از پایگاه های خود آن را تخریب کرد.

ارتش آمریکا پیش از این تجهیزات و تسلیحات خود را از پایگاه "تل أرقم" در شهر رأس العین و دو نقطه نظامی در "تل أبیض و رأس العین" خارج کرد.

پس از آغاز حمله ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) خواستار حمایت دمشق برای حفظ مناطقی شدند که از زمان بیرون راندن تروریست‌های داعش کنترل آن را در اختیار دارند.

با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه که همواره از شعارهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود، ترکیه که نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را خطری برای مرزهای جنوبی خود می داند عملیاتی را برای ایجاد منطقه عمق و دور کردن نیروهای کرد از مرزها مشترک با سوریه آغاز کرد.

کردهای سوریه نیز با رها شدن از سوی آمریکا خواستار حمایت از آنها توسط ارتش سوریه در مقابل حملات ترکیه شدند.

ارتش سوریه روز گذشته کنترل کامل منبج و شهرک های اطراف آن را به دست گرفت.

امریکا پیش از این دارای ۱۹ پایگاه نظامی در سوریه بود که به صورت غیرقانونی به این کشور وارد و در آنج پایگاه ایجاد کرده بود.

بر اساس برخی آمارها حدود ۶ تا ۷ هزار نظامی امریکایی در سوریه مستقر هستند که قرار است خروج آنان از این کشور در آینده نزدیک آغاز شود.

رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

نظامیان ترکیه امیدوارند که مناطق مرزی سوریه را از شبه نظامیان کرد که آنها را تروریست می نامند، پاکسازی نمایند و همچنین منطقه امنی ایجاد کرده و پناهندگان سوری را در آنجا مستقر کنند. آنکارا پیشتر اطلاع داده بود که در ترکیه تقریبا ۴ میلیون سوری هستند که این کشور نمی تواند تا ابد آنها را نگه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس