موسیقی محرم در همدان اجرا می‌شود


موسیقی محرم در همدان اجرا می‌شود

همدان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته به زودی موسیقی محرم در این استان اجرا می‌شود.

احمدرضا احسانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تیم برگزار کننده موسیقی محرم دیداری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان داشتند و جزئیات کار را تشریح کردند.

وی اضافه کرد: رفع خلاء موجود در تولید آثار فرهنگی و هنری همدان در دستور کار است همچنین در راستای ایجاد زمینه ارتباط هنر و مولفه های هنری با مجموعه دینی، اعتقادی و اسلامی اقدام هایی در سه ماه گذشته صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: در این راستا همایش تئاتر صاحبدلان با موضوع عاشورا به مدت یک هفته برگزار شد و چهار اثر نمایشی با رویکرد محرم در حال اکران است و برگزاری همایش هنر و عاشورا و تهیه هفت اثر نمایشی مناسبتی در این راستا است.

احسانی ادامه داد: همایش هنرهای تجسمی شامل پوستر، عکاسی و نقاشی، بعد از ماه صفر در یکی مناسبت های مذهبی برگزار می شود.

وی گفت: دبیرخانه جشنواره به صورت کارشناسی و کاربردی تشکیل شده و نیروهای کارشناسی و زبده در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی در دبیرخانه مشغول به کار شدند،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ادامه داد: هسته کارشناسی دبیرخانه که وظیفه بررسی، مطالعه، تحقیق، و پژوهش، استخراج مسائل و مباحث مورد نیاز برای طرح در شورا است راه اندازی شد.

احسانی افزود: در زمینه آسیب های اجتماعی نیازمند آمار و اطلاعات دقیق هستیم که بخشی از آمار از طریق یافته های پژوهشی و تحقیق به دست می آید.

وی گفت: پس از احصا این اطلاعات و آمار و تایید رییس و نایب رییش شورای فرهنگ عمومی، این موضوع ها در دستور کار جلسه قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در حال احصا اختیارات دستگاه ها و ابلاغ به آنها به منظور ارزیابی دقیق، بررسی تکالیف، گزارش دقیق از فعالیت های صورت گرفته است.

احسانی اضافه کرد: ایجاد یک مرکز در شورا با هدف پیگیری و نظارت و ارزیابی مصوبات شورا و گزارش دهی و بررسی در دستور کار است و باید شورای مشورتی در کمیته های تخصصی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه عقد قرارداد پژوهشی برای کارهای که نیازهای به تحقیق میدانی دارد در حال انجام است ابراز امیدواری کرد: شورای فرهنگ عمومی کاربردی باشد و دستوراتی که مصوب می شود بتواند ضمانت اجرایی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟