برنامه‌های پدافند غیرعامل مردم‌محور باشد


برنامه‌های پدافند غیرعامل مردم‌محور باشد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر امروز می‌گوییم قادر به خنثی‌سازی برنامه‌ها و تهدیدهای دشمن هستیم به‌خاطر همراهی مردم است لذا برنامه‌های پدافند غیرعامل باید مردم‌محور باشد.

ناصر خوش‌خبر روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های اجرایی بخشی از توان خود را بایستی با کمک مردم ظهور و بروز دهند و برنامه‌های مردم محور و عملی برای هفته پدافند غیرعامل تعیین و اجرا کنند.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل نیازمند زمینه‌سازی و بسترسازی است انتظار نداشته باشید بدون توجه به بسترها، برنامه‌ها را به توفیق برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از حضور نیافتن برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گلایه کرد و گفت: باید اسامی این مدیران و دستگاه‌های اجرایی در اختیار جراید قرار بگیرد تا مردم بدانند با چه مدیرانی طرف هستند.

وی افزود: برای مدیرانی که در نشست به این مهمی حضور پیدا نمی‌کنند متاسف هستم اما با تاسف خوردن کاری پیش برده نمی‌شود، از مدیرانی که در شورا حضور ندارند پاسخ کتبی خواهیم خواست.

خوش‌خبر اضافه کرد: اگر مدیری به هر دلیل نمی‌تواند در نشست شورای پدافند غیرعامل حضور یابد بایستی از قبل مراتب را اعلام کند تا این نشست مهم مورد بی‌توجهی قرار نگیرد.

رئیس شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل نباید به صورت صرفا تبلیغاتی برگزار شود عنوان کرد: اگر برنامه‌ها تنها برای تبلیغات باشد پایدار و اثربخش نخواهد بود لذا برنامه‌های این هفته بایستی مدون، نو و متناسب با شرایط کشور برگزار شود.

وی یادآور شد: در برخی امور گفتمان‌ها به گونه‌ای است که انسجام و اتحاد را از بین می‌برد، در شرایط فعلی که دشمن با تمام توان تهدیداتی را متوجه کشور ما کرده است نباید با تربیون‌هایی که در اختیار داریم، سبب ناامیدی و ریزش طرفداران نظام جمهوری اسلامی شده و به آن را رنگ و لعاب بدهیم.

خوش‌خبر ادامه داد: باید حضور مردم به ویژه نسل جوان را در این بخش به ویژه تهدیدهای سایبری پررنگ‌تر کرد، در جنگ نرم باید با مدرن‌ترین شیوه‌ها مقابله کنیم.

وی بیان کرد: اینکه در هفته پدافند غیرعامل اجرای بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در استان اعلام شده که از نظر کمی خوب است اما از نظر عملی نیز باید اثربخش باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردادماه از دستگاه‌های اجرایی درخواست شد برای هفته پدافند برنامه‌های کاربردی و عملیاتی پیش‌بینی و به شورا ارسال کنند اما تاکنون ۳۰ دستگاه اجرایی هیچ برنامه‌ای اعلام نکرده‌اند باید اسامی این دستگاه‌ها در اختیار جراید قرار بگیرد تا افکار عمومی متوجه شوند در چه سطحی پدافند را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت و نقد منصفانه مردم را نباید نادیده گرفت عنوان کرد: برنامه‌های زیادی برای هفته پدافند غیرعامل پیش‌بینی و اجرا می‌شود که اگر محتوای آن مبتنی بر شرایط زمانی و نوعی تهدیدات نباشد اثربخش نخواهد بود لذا در این زمینه باید تجدیدنظر کرد.

خوش‌خبر تاکید کرد: اگر چهار برنامه اثربخش در طول سال طرح‌ریزی و دنبال شود خیلی اثرگذارتر از ۵۰۰ برنامه است لذا محتوای برنامه‌ها بسیار مهم است و باید از ظرفیت کارشناسی برای اثربخشی برنامه‌ها استفاده کرد.

هشتم تا ۱۴ آبان ماه با شعار «پدافند غیرعامل مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه