نخستین شعبه شورای حل اختلاف اصحاب رسانه کشور در شهرکرد گشایش شد


نخستین شعبه شورای حل اختلاف اصحاب رسانه کشور در شهرکرد گشایش شد

شهرکرد- ایرنا- نخستین شعبه شورای حل اختلاف اصحاب رسانه کشور از سوی دادگستری چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه شهرکرد آغاز به کار کرد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال وبختیاری گفت: شعبه حل اختلاف اصحاب رسانه و مطبوعات در راستای رسیدگی به مسایل قضایی و اختلافات اصحاب رسانه، فرهنگ و کاهش تعارضات فعال شده است.

احمدرضا بهرامی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار شعبه ویژه شورای حل اختلاف اصحاب رسانه افزود: راه‌اندازی این شعبه سرفصل جدیدی برای رسیدگی به مسایل هنرمندان و صاحبان قلم است تا در کاهش زمان و همچنین ورودی پرونده به دادگستری ها جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: پارسال یک مورد شکایت از مطبوعات استان به دادگاه کیفری ارسال شد و مابقی پرونده‌ها در دادگاه و دادسراهای استان رسیدگی و حل شد.

بهرامی، راه‌اندازی این شعبه یکی را از درخواست‌های به حق مطبوعات استان عنوان کرد، افزود: رسانه‌ها در انعکاس اخبار و خواسته‌های مردم و جامعه، مشکلات و عملکرد مسوولان فعالیت دارند، که به دلیل پایین بودن آستانه تحمل برخی مسوولان از اصحاب رسانه شکایت می‌شد.

وی گفت: با راه‌اندازی این شعبه، با حفظ شان خبرنگاران و همچنین رعایت قانون مطبوعات به تعارضات و مشکلات قضایی این قشر رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: شغل خبرنگاری یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور است که باید برای حمایت از این قشر همه امکانات و فرصت ها فراهم شود.

جواد کارگران دهکردی افزود: اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از وظایف رسانه است که در برخی مواقع با ناملایمات و برخورد از سوی مدیران ویا مردم در انعکاس اخبار مواجه می شوند.

وی گفت: برخی مدیران در استان بین توهین و انتقاد تفاوت قائل نمی‌شوند و این امر زمینه افزایش شکایت علیه رسانه و خبرنگاران را افزایش می‌دهد.

مدیرخانه مطبوعات چهارمحال وبختیاری نیز گفت: در سال‌های گذشته به دلیل نبود برخی بازپرسان نسبت به قانون مطبوعات رسیدگی به برخی پرونده‌های تشکل شده در حوزه رسانه و مطبوعات زمانبر و یا با مشکل مواجه می‌شد.

مجید تقیان افزود: در این شعبه برای رسیدگی به تعارضات مطبوعات و اهل هنر ۲ نفر از پیشکسوتان استان نیز در شعب مستقر خواهند شد.

وی، بر رعایت قانون مطبوعات در این شعبه تاکید کرد و گفت: براساس قانون مطبوعات انتقاد از ادارات وظیفه رسانه است که به دلیل پایین بودن آستانه تحمل برخی مدیران، از اصحاب رسانه شکایت می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۳۰ شعبه حل اختلاف شهری و روستایی در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.

هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در حوزه مطبوعات و رسانه در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی