کلاهبرداری فیشرها با نذر اربعین!


کلاهبرداری فیشرها با نذر اربعین!

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص کلاهبرداری و فیشینگ با ترفند جذب کمک‌های مردمی جهت نذورات اربعین حسینی به افرادی که قصد کمک به مساجد و تکایا برای برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری شهدای کربلا را دارند هشدار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی در این خصوص عنوان کرد: هموطنان مراقب فیشینگ از طریق سایت‌های اینترنتی پرداخت کمک‌ها و نذورات نقدی باشند.

وی تصریح کرد: بخشی از مردم گرانقدر استان که فرصت و حضور در مسیر اربعین و خدمت به زوار پیاده‌روی عاشقان اباعبدالله در موکب‌ها را ندارند یا قصد کمک به مساجد و تکیه‌ها برای برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری شهدای کربلا را دارند، کمک‌های خود را بعضاً به شکل اینترنتی پرداخت می‌کنند.

سرهنگ قاسمی افزود: تعدادی از مجرمین سایبری از احساسات پاک و مذهبی و باورهای دینی مردم در مناسبت‌های مختلف نظیر همین ایام اربعین حسینی سوءاستفاده کرده و اقدام به طراحی صفحات و درگاه‌های جعلی نموده و به این شیوه، اطلاعات حساب کاربران کمک‌کننده را کپی و فیشینگ نموده و در ادامه موجودی حساب آن‌ها را به‌ سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: در مواردی هم مشاهده شده که در شبکه های اجتماعی فضای مجازی، اقدام به درج شماره حساب یا کارت شخصی خود برای دریافت کمک‌های نقدی در قالب اسامی و نام‌های مشابه با مؤسسات مذهبی و دینی و خیریه کرده و اعتماد کاربران را جلب و یا لینک درگاه پرداخت اینترنتی جعلی را اعلام و از این طریق به هدف مجرمانه خود دست پیدا می‌کنند.

این مقام سایبری برای پیشگیری از این گونه موارد و اتفاقات مشابه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت امکان به صورت حضوری کمک‌ها و نذورات نقدی خود را به موکب‌ها و مؤسسات مذهبی تحویل دهید ولی اگر قصد دارید از طریق اینترنت این کار را انجام دهید، آدرس صحیح اینترنتی مؤسسات مذکور را از رسانه‌های معتبر نظیر صداوسیما دریافت و شخصاً در قسمت ”Address bar “ مرورگر اینترنتی تایپ نموده و از باز کردن لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده خودداری نمایید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: ترجیحاً سیستم و قابلیت اطلاع‌رسانی پیامکی حساب‌های خود را فعال تا در صورت اولین برداشت یا سرقت احتمالی و اولین تراکنش غیرمجاز، اطلاع یافته و سریعاً رمز اول و دوم خود را تغییر دهید و در هنگام انجام فعالیت‌های اقتصادی و بانکی اینترنتی خود نظیر همین موردی که اشاره شد، حتماً از رمز دوم یکبار مصرف استفاده تا در صورت فیشینگ شدن اطلاعات حساب بانکی خود، هکرها نتوانند از حساب شما سرقت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس