تشکیل ستاد تألیف قلوب برای جلوگیری از خشونت در جامعه


تشکیل ستاد تألیف قلوب برای جلوگیری از خشونت در جامعه

رئیس‌کل دادگستری استان همدان از تشکیل ستاد تألیف قلوب در استان خبر داد و گفت: این ستاد با هدف فرهنگسازی و جلوگیری از بروز خشونت بین افراد تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عدالت خواه چهارشنبه ۲۴ مهرماه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار کرد: هدف از تشکیل ستاد تألیف قلوب فرهنگسازی، اطلاع رسانی و جلوگیری از بروز خشونت بین افراد است و این ستاد در مراکز اجتماعی مختلف از جمله مساجد و زندان ها ایجاد شده است.

وی بر لزوم تبیین اهمیت صلح و سازش تأکید کرد و افزود: از افراد صاحب فکر و نفوذ در اجتماع دعوت به همکاری در طرح ستاد تألیف قلوب می کنیم چرا که جلوگیری از بروز مشاجرات مانع تشکیل پرونده های قضایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه کارهای خوبی در آموزش و پرورش در حال انجام است، به اجرای طرح شیعه شناسی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: این طرح در ۱۵۰ مدرسه استان اجرا شده و ابتکار آن مربوط به همدان است و مقرر شده در کل کشور تسری پیدا کند.

محمد پورداود از برگزاری اردوهای راهیان نور با حضور ۸۰۰۰ دانش آموز سخن به میان آورد و با بیان اینکه این اردو امسال نیز با حضور پرشور دانش آموزان برگزار می شود، افزود: طرح مدارس امین به صورت مشترک بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه در ۱۲۰ مدرسه اجرا شده است و به سوالات دانش آموزان پاسخ می دهد به طوریکه بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز ۵۰۰ هیئت عزاداری را در مدارس برگزار کرده اند.

وی برگزاری گفتمان مذهبی، اجرای طرح مصباح الهدی، مسابقات مداحی با حضور ۲۰ هزار دانش آموز و طرح معرفت ۶ را به عنوان دیگر برنامه های این اداره اعلام کرد و گفت: ۴۸۰ روحانی در مدارس حضور می یابند و نمازجماعت اقامه می کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این جلسه دو بحث مطرح است؛ یکی شناخت مشکل و معضل های موجود در استان و دیگر اینکه آیا با اضافه کردن ساختار می توانیم مشکلات را حل کنیم؟

حجت الاسلام احد آزادیخواه با تأکید بر لزوم شناسایی نیاز اساسی استان گفت: لازم است ذیل این شورا کمیته تخصصی را تشکیل بدهیم تا هم با شورا ارتباط داشته باشد و هم از ظرفیت های بالفعل دستگاه های اجرایی استفاده کند.

وی در ادامه به آموزش و پرورش پیشنهادی ارائه کرد و گفت: حضور ائمه جماعات در مدارس اقدامی موثر است که بهتر است با حضور صداوسیما مستندسازی شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در سخنانی بیان کرد: نقشه جامع فرهنگی مطابق با زیست بوم استان همدان نداریم.

حجت الاسلام هادی نظیری با تأکید بر لزوم طراحی نقشه جامع افزود: باید تکلیف هر دستگاه مشخص شود چرا که کارهای کمی انجام نمی شود اما دستگاه ها یا موازی کاری کرده و یا اثر کار یکدیگر را خنثی می کنند.

وی نیاز وجود قرارگاه فرهنگی در استان را مطرح کرد و ادامه داد: با وجود چنین قرارگاهی کمیته ها با نگاه تخصصی تر دیده می شوند.

وی همچنین بسیاری از کارشناسان حاضر در مراکز آموزشی و فرهنگی را فاقد تخصص لازم برای کاری که برای آن به خدمت گمارده شده اند، دانست و گفت: نیازبه افراد اسلام شناس و متخصصی داریم که توانایی ارتباط گیری با کودکان را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در سخنانی اعلام کرد: بیش از ۷ میلیون گردشگر مذهبی در کشور داریم که گویای امنیت موجود در کشور است.

علی مالمیر از وجود ۱۳۷ مسجد و مقبره در استان خبر داد و افزود: بازدید از مقبره ها و مساجد علاوه بر جاذبه های مذهبی به واسطه زیبایی معماری بناهای آنها است که در استان همدان مسجد، حمام و بازار در کنار هم قرار دارد که به عنوان جاذبه های خوب گردشگری مطرح هستند.

وی امامزاده محسن(ع)(امامزاده کوه) شهر همدان را به عنوان ظرفیت خوب گردشگری در دامنه شمالی الوند معرفی کرد و گفت: طرح پردیس گردشگری را برای این منطقه تعریف کرده ایم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز بر لزوم آموزش و تربیت مبلغان توانمند تأکید کرد و گفت: کارشناسانی که در مدارس حضور می یابند باید مسلط به علم روانشناسی و آموزه های دینی و فرهنگی باشند.

ربیعه علیمحمدی اظهار کرد: مبلغان باید نحوه ارتباط گیزی با نوجوانان و دانش آموزان را بدانند تا بتوانند آسیب ها و مسائل مربوط به آنان را کاهش دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !