​قصه‌ «یک سال مزخرف» برنده‌ جایزه‌ اول ادبیات کودک کانادا در سال 2019


​قصه‌ «یک سال مزخرف» برنده‌ جایزه‌ اول ادبیات کودک کانادا در سال 2019

در شب انتخاب بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان کانادا، هتر اسمیت جایزه‌ اول را برای رمان شعرگونه‌ «قصه‌ی یک سال مزخرف» به خانه برد.

​قصه‌ «یک سال مزخرف» برنده‌ جایزه‌ اول ادبیات کودک کانادا در سال 2019 ​قصه‌ «یک سال مزخرف» برنده‌ جایزه‌ اول ادبیات کودک کانادا در سال 2019
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این مهم‌ترین جایزه‌ شورای ادبیات کودک کاناداست که هر ساله به شاخص‌ترین کتاب کودک و نوجوان انگلیسی‌زبان اهدا می‌شود.

قصه‌ یک سال مزخرف که پیش از این جایزه‌ وینترست ۲۰۱۸ را نیز از آن خود کرده بود، داستان زیبایی در قالب شعر آزاد است که به غفلت، خیانت، بخشش و دوستی می‌پردازد.
اسمیت در این کتاب با استفاده از شخصیت‌های واقعی، خصلت‌های خوب و بد انسانی را با هم به تصویر می‌کشد. جت که یک سال فاجعه‌بار و تلخ را پشت سر گذاشته است، برای سپری کردن تعطیلات تابستان به خانه‌ ساحلی مادربزرگش می‌رود. او امید دارد که در آنجا همه‌ خاطرات بد گذشته را فراموش کند و به آرامش برسد اما رازی دارد که...

کیوان عبیدی آشتیانی، مترجم کتاب می‌گوید: «این داستان، قصه‌ی آدم کوچولوهایی است که زود بزرگ می‌شوند و آدم بزرگ‌هایی که کوچولو می‌مانند. قصه‌ی غفلت‌ها و اشتباهات. همه‌ی ما اشتباه می‌کنیم، مگر نه؟»

کتاب‌های طوطی، بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، با خرید حق ترجمه و نشر این اثر، به‌ زودی آن‌ را به‌زبان فارسی منتشر خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر