حسینی: تروریست های منطقه از حمایت کشورهایی چون بحرین برخوردارند


حسینی: تروریست های منطقه از حمایت کشورهایی چون بحرین برخوردارند

تهران- ایرنا- رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در پاسخی قاطع به اظهارات ضدایرانی نماینده بحرین، گفت: متاسفانه امروزه تروریست‌های منطقه از حمایت رژیم‌های مختلفی مانند بحرین برخوردار هستند لذا از این رژیم‌ها دعوت می‌شود در سیاست‌های خود که سازنده نیست بازنگری داشته باشند و به واقعیت‌های منطقه توجه کنند تا شاهد ایجاد صلح و...

به گزارش روز چهارشنبه اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «سیده فاطمه حسینی» رئیس هیأت پارلمانی ایران در یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) که در بلگراد پایتخت صربستان در حال برگزاری است، ضمن محکوم کردن اظهارات ضدایرانی نماینده بحرین، گفت: ایران نقش پررنگی در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه داشته است.

وی در پاسخ به ادعاهای نماینده پارلمان بحرین مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ‌های نیابتی منطقه و حملات اخیر آرامکو دخالت داشته است، اظهار داشت: متاسفانه امروز یکی از هیات‌های پارلمانی ادعای بی‌پایه و خیالی علیه ایران اسلامی مطرح کرد؛ ایران این اظهارات را به عنوان ادامه سیاست مخدوش کردن واقعیت‌های منطقه می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

رئیس شورای اجرایی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی تصریح کرد: مایه تعجب است آنهایی که عوامل حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و تکفیری‌های داعشی محسوب می‌شوند، این نوع اظهارات خصمانه را علیه همسایگان خود مطرح می‌کنند.

حسینی ادامه داد: نباید فراموش کرد امروزه کشورهایی مانند یمن از اینکه سیاست‌های خطرناک در منطقه اعمال می‌شود و صلح و ثبات رو به افول است، آزرده خاطر هستند.

وی افزود: برخلاف اصول و اظهارات این نوع کشورها، جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده در مبارزه با تروریسم خصوصاً تروریست‌های تکفیری در منطقه ایفا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: حضور جمهوری اسلامی ایران در برخی از کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری و بنا به دعوت رسمی دولت‌های این کشورها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...