نشست مشترک کابینه فرانسه و آلمان در پادگان نظامی تولوز


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) از پاریس،کابینه فرانسه و آلمان به ریاست...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، کابینه فرانسه و آلمان به ریاست مکرون و مرکل در شهر تولوز که به یک پادگان نظامی امنیتی تبدیل شده است از ظهر امروز نشست مشترک برگزار کرده اند

این نشست تحت تدابیر بسیار شدید امنیتی برگزار شد چرا که تولوز یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات جنبش ضد سرمایه داری است که این شنبه چهل و هشتمین آن سپری شد.
هزاران تن از فرانسویان معترض به نظام سرمایه داری امروز کیلومتر‌ها دور‌تر از محل برگزاری نشست مشترک کابینه فرانسه و آلمان تظاهرات کردند چرا که با سد پلیس ضد شورش مواجه اند که از ورود آنان به منطقه قرمز امنیتی محل برگزاری این نشست جلوگیری می‌کنند.
تاکنون در مدت ۱۱ ماه اعتراضات مردمی علیه نظام سرمایه داری در فرانسه ۱۱ نفر کشته و بیش از ۱۴ هزار نفر بازداشت یا زخمی شده اند. یکصد نفر زخمی‌ها توسط سلاح غیرقانونی و نیمه کشنده فلش بال از پای درآمده اند و از این تعداد حدود ۲۵ نفر قطع عضو یا نابینا شده اند. به گفته منابع غیردولتی این اعتراضات و ناآرامی‌ها تاکنون ده‌ها میلیارد یورو به اقتصاد فرانسه آسیب زده است.
گفته می‌شود موضوعات مختلفی در دستور کار نشست مشترک کابینه فرانسه و آلمان قرار داد. نجات ایرباس که این دو کشور از سهام داران عمده آن محسوب می‌شوند یکی از دستور کار‌های این محسوب می‌شود. کارخانه و دفتر مرکزی شرکت هواپیماسازی ایرباس در شهر تولوز در جنوب غربی فرانسه واقع شده است. روز گذشته سازمان تجارت جهانی رسما مجوز اعمال تعرفه بر ۷ و نیم میلیارد دلار کالای وارداتی اروپایی توسط آمریکا را صادر کرد. آمریکا می‌گوید اروپا به طور غیرقانونی به شرکت ایرباس یارانه دولتی می‌دهد تا این شرکت از ورشکستگی نجات یابد. هرچند این اتهام را اروپایی‌ها هم در خصوص آمریکا و بوئینگ مطرح کرده اند.
قرار است امانوئل مکرون رئیس جمهور و آنجلا مرکل صدراعظم آلمان در حاشیه این نشست مشترک به طور جداگانه پیرامون دو موضوع مورد مناقشه این روز‌های اروپا یعنی حمله ترکیه به کرد‌های شمال سوریه و نیز بحران برگزیت رایزنی کنند تا در نشست فردا پنج شنبه سران اروپا مواضع نزدیکتر داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح