کشته شدن سربازان ترک به تقصیر سوریه


کشته شدن سربازان ترک به تقصیر سوریه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد دو نظامی ترک بر اثر تیراندازی از طرف ارتش دولتی سوریه در حوالی شهر منبج کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی NTV، اردوغان گفت:" ما در پاسخ به تیراندازی متقابل پرداخته و آنها (سوری ها) را وادار کردیم بطور تمام و کمال تاوان پس دهند".

یادآور می شود که منبج شهری در استان حلب ، واقع در شمال سوریه است که تا زمان اخیر سربازان آمریکایی در آنجا گشت زنی کرده و تحت کنترل کردها قرار داشت. حالا نیروهای دولتی سوریه وارد این شهر شده و پلیس نظامی روسیه کنترل نظم عمومی در آنجا را بر عهده خود گرفته است.

رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

نظامیان ترکیه امیدوارند که مناطق مرزی سوریه را از شبه نظامیان کرد که انها را تروریست می نامند، پاکسازی نمایند و همچنین منطقه امنی ایجاد کرده و پناهندگان سوری را در آنجا مستقر کنند. آنکارا پیشتر اطلاع داده بود که در ترکیه تقریبا ۴ میلیون سوری هستند که کشور نمی تواند تا ابد آنها را نگه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد