به گزارش افکارنیوز،

سردار حسین ساجدی نیا در مورد آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی اظهارداشت: از دو روز پیش بار برگشت زائران به کشور آغاز شده و برابر آمارهای ما نسبت بازگشت و رفت در مزرها یک پنجم رفت و چهار پنجم برگشت است و به عبارتی دیگر در تمامی مرزها تعداد ورود به کشور عراق کمتر شده است.

اخبار اجتماعی-وی با بیان اینکه مشکل خاصی برای تردد در مرزهای چهارگانه وجود ندارد، افزود: تهمیدات لازم برای بازگشت زوار به کشور نیز اتخاذ شده است و ماموران پلیس و دیگر دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند.

معاون عملیات ناجا در مورد افرادی که ممکن است گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرده باشند نیز گفت: اگر زائران گذرنامه یا برگ تردد خود را گم کرد باشند می‌توانند به سرکنسولگری کشورمان در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، سامرا و کاظمین رفته و مشکل خود را حل کنن. اما اگر این افراد به مرز هم بیایند مشکلی برایشان وجود نداشته و ماموران مرزبانی و پلیس گذرنامه مشکل را مرتفع خواهند و مانعی برای ورود به کشور وجود ندارد.

ساجدی‌نیا در مورد زائران گمشده گفت: در کنسولگری ها تمهیداتی برای یافتن افراد مفقودی نیز پیش‌بینی شده و سامانه‌هایی داریم که اگر افراد به کشور بازگشته باشند، اطلاعات آنان را اعلام کنند تا خانواده‌شان نگران نباشند، همکاری‌های لازم با کشور عراق نیز در این زمینه وجود دارد.