حدود 5 هزار علائم ایمنی در جاده‌های شمال سیستان و بلوچستان نصب شد


حدود 5 هزار علائم ایمنی در جاده‌های شمال سیستان و بلوچستان نصب شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حدود پنج هزار تابلو و علائم جادهای با هدف ارتقای ایمنی مسیرهای ارتباطی و تسهیل تردد مسافران در 6 ماهه نخست امسال در نیمه شمالی این استان نصب شد.

ایوب کرد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه علائم جاده‌ای با افزایش ضریب ایمنی زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شود، افزود: این علائم شامل تابلوهای اخطاری، اطلاعاتی، مسیرنما و انتظامی در مسیرهای ارتباطی بوده است.

وی افزود: پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، لکه‌گیری جاده‌ها، نصب تابلوها، بازسازی و نوسازی تابلوهای ایمنی قدیمی و فرسوده از دیگر اقدامات این اداره‌کل در زمینه ایمنی مسیرها محسوب می‌شود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تشکیل چهار تیم راهداری و راهسازی برای اجرای امانی پروژه‌های احداث راه‌های روستایی و راهداری، اجرای نیوجرسی و گاردریل به طول ۶ کیلومتر، نصب علایم اطلاعاتی، تکمیل و رفع نواقص روشنایی ۱۸ کیلومتر محورهای مواصلاتی، نصب ۲۵ دستگاه چراغ چشمک زن، انجام ۱۰۶ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و ۱۴۴ کیلومتر فوگ سیل مسیرهای ارتباطی را از دیگر اقدامات مهم حوزه راهداری در این مدت ذکر کرد.

وی افزود: همچنین پنج نقطه پر تصادف در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان در این مدت رفع، اصلاح و ایمن سازی شد.

کرد تنقیه پل‌های مسیرهای ارتباطی، مرمت پل‌های حرمک و شیله، ترمیم و بازسازی هفت دستگاه آبنما در مسیر سراوان - کوهک، تعریض و ایمن سازی ورودی شهر بنجار، بهسازی و روکش آسفالت ۶ کیلومتر راه اصلی و اصلاح ۲۰ کیلومتر شیب شیروانی مسیرهای ارتباطی را از دیگر اقدامات مهم راهداری در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا