مکان های عمومی قشم برای معلولان استانداردسازی می شود


مکان های عمومی قشم برای معلولان استانداردسازی می شود

بندرعباس-ایرنا- تفاهم نامه‌ای از سوی سازمان بهزیستی هرمزگان و منطقه آزاد قشم، با هدف استاندارد و مناسب سازی مکان های عمومی برای سهولت تردد معلولان و سالمندان منعقد شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این تفاهم نامه طبق ماده ۲ قانون اساسی حمایت از حقوق معلولان، همکاری و ارائه مشاوره های فنی در خصوص مناسب سازی معابر و مکان های عمومی، مشکلات معلولان برای تردد، تهیه و ابلاغ استانداردهای لازم فضاهای شهری برای اجرای این طرح بر عهده سازمان بهزیستی است.

غلامحسین رنجبر افزود: سازمان منطقه آزاد قشم نیز متعهد به همکاری با بهزیستی برای مناسب سازی مکان ها و معابر جدید و ساماندهی فضاهای شهری عمومی این جزیره بر اساس استانداردهای طرح ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی شد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۰۵ هزار خانوار در استان زیر پوشش بهزیستی هستند که ۲۲ هزار نفر به طور ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و ۱۱۰ فعالیت در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

بر اساس ماده ۲ قانون جامع حمایت ازحقوق معلولان، همه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسه ها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها، مکان های عمومی، معابر و وسایل خدماتی امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان مانند افراد عادی را فراهم کنند.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو