مبارزه با فساد از راهبرد‌های اصلی دولت است


مبارزه با فساد از راهبرد‌های اصلی دولت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شفافیت و مبارزه با فساد یکی از راهبرد‌هایی است که دولت آن را به جد پیگیری می‌کند.

مبارزه با فساد از راهبرد‌های اصلی دولت استآقای حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، درباره تصویب لوایح سه گانه در دولت، اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های اصلی دولت، شفاف سازی و مبارزه با فساد بوده و دولت لوایح سه گانه‌ای در این خصوص با قید یک فوریت تقدیم مجلس کرده است.
وی افزود: با توجه به وجود حجم بالای طرح و لوایح مختلف در مجلس ممکن است، مجلس به بررسی این لایحه نرسد، بنابراین از نمایندگان خواستیم در مواردی مانند مبارزه با فساد و شفاف سازی که از اولویت‌های دولت است، این موضوع را در دستور کار قرار دهند و امیدوارم که تا پایان این مجلس به نتیجه برسد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره اینکه رئیس جمهور در دو مقطع در خصوص شورای نگهبان موضوع نظارت استصوابی را مطرح کردند و این موضوع دست مایه‌ای برای رسانه‌های خارجی شده است، گفت: آقای رئیس جمهور هیچ اختلافی با شورای نگهبان ندارد و مطلبی که هفته گذشته در دولت مطرح کردند، صرفا بیان شکل گیری مجلس اول بود که شخصیت‌های انقلابی و شخصیت‌های بزرگی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند و در آن شرایط افرادی دیگر در صحنه انتخابات حاضر شدند که خود مردم آن‌ها را طرد کردند.
آقای امیری ادامه داد: بنابراین آقای رئیس جمهور هیچ گاه درصدد حذف یک نهاد رسمی کشور نبوده و نیست و برداشت‌هایی که از صحبت‌های رئیس جمهور رسانه‌های بیگانگان کرده اند به هیچ وجه برداشت درستی نیست.
وی گفت: از جهت قانون اساسی، شورای نگهبان ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی و خبرگان بوده و این جایگاه نظارتی برای شورای نگهبان در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص اقدام سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری سرکرده سایت آمدنیوز (سایت ضد انقلاب) روح الله زم، گفت: افرادی که بخواهند نظم جامعه را بر هم بزنند، دست به عملیات روانی بزنند که تفرقه در جامعه ایجاد کند و یا ابزار دست دشمنان قرار بگیرند و اطلاعات سری و طبقه بندی کشور را در دست دشمنان قرار دهند، دستگیری و مجازات آن‌ها مورد استقبال خاص دولت است.
آقای حسینعلی امیری افزود: دستگاه عملیات کننده، حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و نه وزارت اطلاعات، و اطلاعات خیلی زیادی از این موضوع نداریم و این اطلاعاتی که در رسانه‌ها مطرح شده است را داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس