سوغات همدان استاندارد شد


سوغات همدان استاندارد شد

در همایش روز جهانی استاندارد، از تدوین و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات بومی استان همدان رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل استاندارد استان همدان در این مراسم از تهیه و تدوین ۱۰ استاندارد برای محصولات بومی این استان خبر داد و گفت: کار طراحی و تدوین ۶ استاندارد به پایان رسیده و چهار استاندارد دیگر در دست اجرا است.

محمد مددی اضافه کرد: در این راستا شناسنامه‌دار کردن محصولات بومی همدان در دستور کار قرار گرفت و برای تهیه و تدوین استاندارد این تولیدات اقدام شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته پیگیر تدوین استاندارد برای محصولاتی همچون کماج، حلوازرده، انگشت‌پیچ و شیرمال بودیم که امروز به ثمر نشسته و پروانه کاربرد علامت استاندارد برای عسل و سیب‌زمینی همدان صادر شده است.

مددی بیان کرد: همدان مفتخر است تولید جدیدی از بخاری‌های گازسوز با نام بخاری‌های هرمتیک بارده انرژی A را به خود اختصاص داده و نخستین پروانه کاربرد علامت استاندارد برای تصاویر و علائم هشداردهنده ماشین آلات کشاورزی را در کشور صادر کند.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان نیز با بیان اینکه نگاه حمایت از تولید و سرمایه‌گذار در اولویت امور اقتصادی استان قرار دارد، اعلام کرد: استاندارد در استان نقش کلیدی خاصی داشته و واگذاری آزمایشگاه‌ها به بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

ظاهر پورمجاهد سیاست سند راهبری استان را حمایت از رونق تولید و بها دادن به بخش خصوصی دانست و گفت: اگر نقد سازنده‌ای در این حوزه باشد پیشرفت‌ها یکی پس از دیگری ظاهر خواهند شد.

در پایان از ۳ واحد نمونه استاندارد استان، ۴ مدیر کنترل کیفی نمونه و یک واحد که بیشترین پروانه استاندارد دارد تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر