توسعه شبکه زمینی در دستور کار صنعت برق


توسعه شبکه زمینی در دستور کار صنعت برق

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر در امور مجلس گفت: توسعه شبکه زمینی در دستور کار صنعت برق قرار دارد.

به گزارش ایسنا، حیدری‌تفرشی در جلسه بررسی هم‌اندیشی در حوزه برق که در شهرستان‌های ساوه و زرندیه برگزار شد، افزود: توسعه شبکه برق زمینی از اهداف استراتژیک صنعت برق با رویکرد زیباسازی مبلمان شهری و صیانت از محیط زیست است.

وی حذف شاخه‌زنی در راستای جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی و بهبود مبلمان شهری، بهبود ولتاژ و افزایش کیفیت برق تحویلی، کاهش تلفات فنی و غیرفنی، کاهش خاموشی‌ها و افزایش ایمنی را از جمله مزایای اجرای این طرح‌ها برشمرد.

حیدری‌تفرشی با بیان اینکه اقتصاد صنعت برق نیازمند توجه جدی است، افزود: قیمت اصلی تمام شده برق بیش از قیمت انرژی تحویلی به مشترکان است.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق به عنوان صنعت زیرساختی نقش مهمی در توسعه سایر صنایع دارد، افزود: حرکت به سمت گسترش استفاده از انرژی‌های نو ضروری است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مصرف برق در کشور ۲ برابر میانگین جهانی است و باید با فرهنگ‌سازی از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

محمدرضا منصوری با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز در حاشیه شهرها شناسایی و جمع‌آوری شده است، افزود: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در زمینه صرفه‌جویی اقتصادی و حفظ محیط زیست دارای اهمیت است و ساوه و زرندیه پتانسیل‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند.

محمد اله‌داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز با بیان اینکه مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه صنعت برق ضروری است، افزود: طی چند سال اخیر پروژه‌های زیرساختی مهمی در حوزه توزیع برق در ساوه انجام شده است. پروژه‌های زیرساختی ساوه و زرندیه در حوزه توزیع برق باید طی جلساتی جمع‌بندی و با حمایت همه جانبه مسئولان ذیربط اقدامات اثربخشی صورت گیرد.

وی گفت: بیش از ۷۳۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از طریق ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می‌شود.

وی ضمن قدردانی از مسئولان و مشترکان استان و همراهی صاحبان صنایع، کشاورزان و ادارات به جهت همیاری صنعت برق برای گذر از پیک تابستان خاطرنشان کرد: پاداش همکاری صنایع و کشاورزانی که در طرح‌های صنعت برق مشارکت داشتند محاسبه می‌شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه صنایع مشارکت‌کننده در طرح‌های صنعت برق در شهرستان‌های ساوه و زرندیه که به گذر از پیک تابستان کمک کردند تقدیر و از پروژه‌های توزیع برق شهرهای ساوه و زرندیه بازدید بعمل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟