دیدار ولید المعلم و فرستاده ویژه سازمان ملل


دو طرف در این دیدار به طور مفصل درباره همه مسائل و تدابیر مربوط به زمینه سازی برای اولین نشست کمیته قانون اساسی گفتگو کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ وزیر امور خارجه سوریه و فرستاده ویژه سازمان ملل مقدمات اولین نشست کمیته قانون اساسی را بررسی کردند.

گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به سوریه و هیئت همراه او صبح امروز در دمشق با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار کردند. دو طرف در این دیدار به طور مفصل درباره همه مسائل و تدابیر مربوط به زمینه سازی برای اولین نشست کمیته قانون اساسی گفتگو کردند. اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اواخر ماه جاری میلادی در ژنو برگزار خواهد شد. دو طرف بر اهمیت هماهنگی مستمر برای تضمین موفقیت آمیز بودن فعالیت این کمیته و پشت سرگذاشتن هرگونه مانع احتمالی در برابر تحقق این امر تاکید کردند.
ولید المعلم و پدرسون همچنین تاکید کردند مهم است که سوری‌ها خودشان هدایت فعالیت این کمیته را بدون هرگونه دخالت خارجی به عهده بگیرند.
دو طرف همچنین تاکید کردند پایبندی به قواعد و تدابیر توافق شده ضروری است تا دلیلی بر فعالیت کمیته قانون اساسی باشد و دستیابی به هدف مورد نظر را تضمین کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا