اولین دوره آموزشی فلوشیپ EBM در تبریز برگزار می‌شود


اولین دوره آموزشی فلوشیپ EBM در تبریز برگزار می‌شود

متخصص اورولوژی، از برگزاری اولین دوره آموزشی فلوشیپ EBM  در تبریز خبر داد و گفت: این دوره‌ی آموزشی از 20 تا 30 مهرماه، روز شنبه تا سه شنبه توسط مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار می‌شود.

دکتر سکینه حاج ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی فلوشیپ EBM در تبریز، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1384 مرکزی تحت عنوان مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد را تاسیس کرد تا بهترین روش‌های تشخیصی و درمانی بر اساس اطلاعات بروز دنیا را برای بیماران اجرا کند.

وی جلب رضایت بیماران را از اولویت اصلی این مرکز عنوان کرد و گفت: با توجه به این‌که جلب رضایت بیماران در جامعه ی پزشکی مشکل بود، ما در راستای این امر با همکاری و عقد قرارداد با چندین موسسه بین المللی از جمله مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد آکسفورد انگلیس، دانشگاه آکلند نیوزلند و مراکز پزشکی مبتنی بر شواهد آسیا توانستیم این دانش را در ایران معرفی کنیم.

وی افزود: بعد از سال 2016 ، با معرفی این دانش به فکر عملیاتی کردن آن افتادیم و مدل‌های متخلف را نیز در این راستا اجرایی کردیم، مراکز مختلف نیز در کشور از همکاری با مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد استقبال کردند.

متخصص اورولوژی و فلوشیپ پزشکی مبتنی بر شواهد با اشاره به اهداف اصلی دوره‌های فلوشیپ EBM در تبریز، اظهار کرد: هدف اصلی فلوشیپ بررسی وضعیت موجود برای رسیدگی به بیماران و تمامی مشتریان سلامت در جامعه است، تا بر این اساس مشخص شود که وضعیت موجود بیمار چه اندازه با استانداردهای سلامت جهان مبتنی بر آخرین شواهد، متفاوت است و ما چه اقداماتی می توانیم برای ارتقای آن انجام داده و موانع را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از بررسی وضعیت بیماران، تیم‌های مختلف شرایط را اصلاح کرده و وضعیت مراقبت و رسیدگی و مدیریت مشتریان سلامت بیماران را به سطح استاندارد جهانی می‌رسانند.

حاج ابراهیمی با بیان این‌که مقرر شده هر سال حداقل دو دوره فلوشیپ برای کارکنان سلامت و پزشکان برگزار شود، گفت: مدرسان این دوره از دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده که دوره‌های تخصصی فلوشیپ را گذرانده‌ و گواهی مدرس بین المللی این رشته را کسب کرده‌اند.

وی با بیان این‌که حدود 14 نفر در اولین دوره‌ی فلوشیپ شرکت کرده‌اند، گفت: حدود 40 نفر نیز برای شرکت در دوره‌های بعدی رزرو کرده‌اند و هر سال این دوره‌ها برگزار می‌شود.

انتهای خبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات جدید درباره حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس