مجلس صلاحیت کارفرمای هفت‌تپه را تا 10 روز دیگر تعیین می‌کند


مجلس صلاحیت کارفرمای هفت‌تپه را تا 10 روز دیگر تعیین می‌کند
یکی از کارگران هفت تپه درباره دیدار روز گذشته با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، می‌گوید: نمایندگان مجلس کارگروهی تشکیل داده‌اند و قرار است که ظرف مدت ۱۰ روز در مورد اینکه کارفرمای هفت تپه صلاحیت دارد یا نه گزارشی ارائه بدهند.

یکی از کارگران هفت تپه در گفت‌وگو با ایرناپلاس خبر داد که روز گذشته تعدادی از کارگران هفت تپه در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حاضر شدند. به گفته او، حاتم شاه‌کرمی معاون وزارت کار، فرزاد یوسفی معاون تشکیلات وزارت کار، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون کارگری، سید راضی نوری و علی ساری نمایندگان خوزستان و تعدادی از اعضای فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس در این جلسه حضور داشتند.

این کارگر هفت تپه توضیح داد: جلسه ما با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از طرف آقای محجوب هماهنگ شده بود اما آقای سید راضی نوری که نماینده ما نیز هستند به جای اینکه با ما کارگران همکاری کنند طرف کارفرما را گرفته بودند و وقتی از جلسه ما باخبر می‌شوند از کارفرما هم دعوت می‌کنند. ما نیز از آنجا که ۲۲ روز است در اعتصاب به سر می‌بریم به نشانه اعتراض، جلسه را ترک کردیم. بعد از آن آقای ساری نماینده اهواز با مهربانی ما را به اتاق دیگری بردند و با ما صحبت کردند و بعد آقایان کارفرما را راهی کردند تا ما وارد جلسه شویم.

وی درباره مطالباتی که در این جلسه مطرح شده است گفت: ما در این جلسه ۵ ساعته، از عدم صلاحیت کارفرمایان، سوله‌های خالی که به اسم طرح گذاشته شده‌اند، اخراج ۲۰ نفر از کارگران، بازداشت ۳ نفر از کارگران در پلیس راه خرم‌آباد و همچنین سه نفری که در منزل خود بازداشت شده‌اند گفتیم. نامه‌ای را هم کتبا امضاء کردیم و شاهدانی نیز که هنگام بازداشت کارگران حضور داشتند آن را امضاء کردند. علاوه بر این اعتراض خود را نسبت به این مسئله که چرا بیان شده ما در شهرستان بازداشت شده‌ایم و نه در پلیس‌راه، بیان کردیم و مدارک را تحویل دادیم.

این کارگر هفت تپه که نخواست نامش فاش شود در ادامه خبر داد: نمایندگان مجلس، کارگروهی را برای بررسی ماجرای هفت تپه تشکیل داده‌اند و آقای صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی به آقای نادر قاضی پور، نماینده ارومیه قول دادند که ظرف مدت ۱۰ روز گزارشی را در این مورد که کارفرمایان صلاحیت اداره این شرکت را دارند یا نه ارائه خواهد داد. همچنین آقای قاضی‌پور گفتند که سعی کنید مانند هپکو، هفت تپه را نیز از آقایان بگیریم و حتی الامکان سهام شرکت به کارگران واگذار شود.

وی همچنین اضافه کرد: آقای محجوب نیز درباره این صحبت کردند که چطور اعضای شورای اسلامی کار به‌خاطر شکایت شرکت، هم محکومیت قضایی دارند و هم از کار نیز اخراج شده‌اند؟ همچنین آقای محجوب، با مدیرکل اداره کار تماس گرفته و گفتند که طبق قانون، یکی از کارگرانی که بازداشت شده است، عضو شورای اسلامی کار است و مسئولیت شورایی دارد، بنابراین حق اخراج کردن این فرد را ندارند. علاوه بر این به مدیرکل اداره کار گفتند که نامه برگشت به کار این کارگر صادر شود. اما باید اعلام کنیم که مادامی که نامه برگشت به کار این کارگر صادر و به او ابلاغ نشود، ما این صحبت‌ها را صرفا زبانی می‌دانیم. زیرا قبل از این نیز، معاون وزیر کار در گفت‌وگو با صداوسیما گفته بودند که تمام ۲۰ نفری که اخراج شده‌اند به کار بازخواهند گشت اما تنها ۱۷ نفر به‌ سرکار بازگشتند.

این کارگر هفت‌تپه در ادامه توضیح داد: در این جلسه درباره محکومیت‌های قضایی نیز با نمایندگان مجلس، صحبت کردیم که ۱۶ نفر از کارگران به هشت ماه تعلیق و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند و دو نفر نیز در تهران محکومیت دارند و همچنین حدود ۴۰ پرونده مفتوح در شهرستان شوش است.

او همچنین تأکید کرد که خود آقای شاه‌کرمی، معاون وزیر کار گفتند که مطالبات ما به حق است و باید به آن ها رسیدگی شود.

به گزارش ایرناپلاس، در روزهای گذشته تعدادی از کارگران هفت تپه دست به اعتراض زده‌اند و اخباری مبنی بر احضار بیش از ۲۰ نفر از این کارگران منتشر شده است. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این باره به ایرناپلاس گفت که این احضار از طرف پلیس امنیت، برای بازگشت به کار این کارگران است.

همچنین براساس گزارش صداوسیما، کریم یاوری، معاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی روز گذشته قول بازگشت به‌کار ۲۰ نفر از کارگرانی را داد که کارگران هفت‎ تپه، نسبت به اخراج آنها اعتراض داشتند. اما یکی از این کارگران در گفت‌وگو با ایرناپلاس تأکید کرد که تنها ۱۷ نفر از کارگران به سر کار خود بازگشته‌اند و حدود سه نفر از این کارگران در مسیر حرکت به تهران و در پلیس‌راه خرم‌آباد بازداشت شده‌اند. همچنین پلیس امنیت شوش آنان را احضار کرده و از آنان تعهد گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس