زائرانی که نایب‌الزیاره شهدا در پیاده‌روی اربعین شدند


زائرانی که نایب‌الزیاره شهدا در پیاده‌روی اربعین شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از تهیه و توزیع پلاک 9800 شهید استان بین زوار اربعین برای اجرای طرح هر زائر نایب الزیاره یک شهید خبر داد.

حجت الاسلام هادی عسگری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امسال پلاک 9800 شهید استان کرمانشاه تهیه و در موکب‌های مسیر تردد زوار عتبات عالیات در اختیار زوار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بیشترین توزیع پلاک را در موکب‌های برپا شده در مرز خسروی که امسال پس از چنین سال شاهد بازگشایی آن بودیم، داشتیم.

عسگری هدف از اجرای طرح "هر زائر نایب الزیاره یک شهید" را تلاش جهت آشنایی زوار با شهدا عنوان کرد و افزود: وقتی زائری پلاک یکی از شهدا را با خود به زیارت می‌برد، نه فقط نایب الزیاره آن شهید شده و اجر زیارتش بیشتر خواهد شد، بلکه با آن شهید ارتباط برقرار کرده و چه بسا به دنبال شناخت بیشتر آن شهید برود که از این طریق زمینه آشنایی جامعه و بویژه نسل جوان با شهدا فراهم خواهد شد.

عسگری اجرای طرح های فرهنگی اینچنینی را در معرفی و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا اثر گذار دانست و افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نقش مهمی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح این است که یادمان نرود آرامش امروز کشور را مدیون خون‌ پاک و مطهر شهدا هستیم.

انتهای خبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت