خورش تره کردی مفید برای سوءهاضمه ای‌ها


خورش تره کردی مفید برای سوءهاضمه ای‌ها

در ظرف مناسبی روغن بریزید و پیاز خرد شده را در آن کمی تفت دهید به طوری که نیمه طلایی شود. گوشت را به پیاز اضافه کنید و بعد از حدود 5 دقیقه زردچوبه و لوبیا چیتی را به آن بیفزایید.

خورش تره کردی مفید برای سوءهاضمه ای‌ها
چی لازم دارم:

گوشت گوسفند یا گوساله - ۵۰۰ گرم
تره خرد شده - ۵۰۰ گرم
لوبیا چیتی یا سفید - ۲ پیمانه
پیاز - یک عدد متوسط
گرد لیمو - یک قاشق مرباخوری
رب گوجه فرنگی - ۲ قاشق غذاخوری
نمک - به میزان لازم
فلفل - به میزان لازم
زردچوبه - به میزان لازم
روغن - به میزان لازم

چطور بپزم:

در ظرف مناسبی روغن بریزید و پیاز خرد شده را در آن کمی تفت دهید به طوری که نیمه طلایی شود. گوشت را به پیاز اضافه کنید و بعد از حدود ۵ دقیقه زردچوبه و لوبیا چیتی را به آن بیفزایید (دقت کنید لوبیا را از شب قبل خیس و آب آن را دو بار عوض کنید). پس از کمی تفت دادن حدود نیم لیتر آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید آب جوش بیاید و زیر شعله را کم کنید تا خوب بپزد. در تابه‌ای جداگانه کمی روغن بریزید تره و حدود یک قاشق چای خوری شنبلیله خشک را به آن اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید. وقتی گوشت پخت، تره سرخ شده را به آن اضافه کنید و نمک، فلفل و رب گوجه فرنگی بریزید. در اواخر پخت گرد لیمو یا ۴ عدد لیمو عمانی را به خورش اضافه و بعد از یک ربع زیر خورش را خاموش کنید. سیب زمینی را خلالی و سرخ کنید. گوجه فرنگی را هم خرد و سرخ کنید.

گوجه و سیب زمینی را برای تزیین روی خورش تره کردی می‌ریزیم. در صورت تمایل زعفران آب کرده هم به خورش اضافه کنید. اگر ترشی خورش کم بود، کمی آب غوره یا آب لیمو اضافه کنید. طبیعت تره گرم و از نظر خواص شبیه سیر و پیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم است و دهان را خوشبو می‌کند. مصرف تره برای درمان یبوست، ترش کردن، سوءهاضمه، رفع چاقی، تسکین درد و تصلب شرایین مفید است.
منبع:خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا