ابراهیم کالین بازتابهای عملیات چشمه صلح را مورد ارزیابی قرار داد


ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: ترکیه در راستای تامین امنیت مردم سوریه و مهاجرین سوری بیشتر از دیگر کشورها تلاش بخرج داده است

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه طی سخنانی در مصاحبه با کانال بی بی سی عملیات چشمه صلح در شرق فرات سوریه را مورد ارزیابی قرار داد.

کالین با اشاره براینکه، منطقه امنی که ترکیه در نظر دارد تا در شمال سوریه تشکیل بدهد، به هیچ وجه به مبارزه با سازمان تروریستی داعش ضربه نخواهد زد، تاکید کرد، هدف از عملیات چشمه صلح، تامین صلح و آرامش و از بین بردن کریدور ترور که سعی می گردد تا در مرز جنوبی ترکیه تشکیل داده شود، می باشد.

کالین اظهار داشت، ما در جرابلس با داعش مبارزه کردیم. بیش از 5 هزار داعشی را دستگیر کرده و بیش از 8 هزار داعشی را نیز یا اعاده نموده و یا از کشور اخراج کردیم. در جرابلس حدود 3 هزار داعشی را از قدرت عمل ساقط کردیم. برای جلوگیری از بازگشت داعش به تلاشهایمان در عراق، سوریه و جای دیگری ادامه خواهیم داد.

کالین اقدامات انجام گرفته در عفرین، جرابلس و ادلب را نمونه ای برای این امر نشان داد.

ابراهیم کالین ضمن یادآوری اینکه، ترکیه که در راستای تامین امنیت مردم سوریه و مهاجرین سوری بیشتر از دیگر کشورها تلاش بخرج داده، از حدود 4 میلیون مهاجر سوری میزبانی کرده و از این مهاجرین در مقابل حملات داعش در داخل کشور و سوریه حراست کرده است، گفت، مبارزه با داعش ادامه یافته و به هیچ شکل کمتر نخواهد شد. علاوه براین به همکاری با ائتلاف بین المللی در این زمینه ادامه خواهیم داد. با اروپا، امریکا، ایران، کشورهای عربی، روسیه و دیگران ... زیرا داعش دشمن مشترک می باشد. با آنها مبارزه کرده و به مبارزه ادامه خواهیم داد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پیام تویتتری خود نیز گفت، مبارزه ما با تروریزم به هیچ شکل مبارزه با داعش را به خطر نیانداخته و یا تضعیف نخواهد کرد. ناگفته نماند که پ ک ک / ی پ گ از محکومین داعشی بعنوان برگ چانه زنی در جنگ کثیف وآلوده استفاده می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟