65 میلیون نفر در بزرگترین رزمایش جهانی زلزله شرکت می کنند


65 میلیون نفر در بزرگترین رزمایش جهانی زلزله شرکت می کنند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع مدنی نیوزیلند اعلام کرد که صدها هزار نفر از مردم این کشور در میان 65 میلیون نفر مردمی هستند که در کشورهای مختلف دنیا در بزرگترین رزمایش جهانی مقابله با زلزله شرکت می کنند.

خبرگزاری شین هوا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت: مانور جهانی مقابله با زلزله فردا پنجشنبه در سراسر جهان برگزار می شود. این مانور سالانه سبب افزایش توانمندی های مردم برای اقدام صحیح هنگام بروز زمین لرزه و ریزش آوارهاست. این اقدامات به ویژه به مردمی که در سواحل اقیانوس ها و حاشیه دریاها زندگی می کنند، کمک می کند که هنگام بروز این حادثه و ریزش های طبیعی چگونه صدمات ناشی از آن را بکاهند و در مقابل امواج سونامی ناشی از زمین لرزه هشیار باشند و عملیات تخلیه سریع را انجام دهند.

"پینی هناره " Peeni Henare وزیردفاع نیوزیلند دراین زمینه روز چهارشنبه گفت که تمام نیوزیلند و سواحل کشور در معرض خطر بروز زلزله و سونامی قرار دارد بنابراین برای مردم این کشور ضرورت دارد که در مانورهای زلزله شرکت کنند.

این مقام نیوزیلندی تصریح کرد: ما نمی توانیم پیش بینی کنیم هنگام بروز زمین لرزه و سونامی پرقدرت در این کشور چه اتفاقی می افتد و یا اینکه ما کجا خواهیم بود، اما می توانیم با تمرین بیاموزیم که زمان حادثه باید چه کاری انجام دهیم و در حد ممکن از خود محافظت کنیم.

به گفته وزیر دفاع مدنی این کشور اقیانوسیه؛ نیوزیلند از سال ۲۰۱۶ تاکنون یک زمین لرزه بزرگ و دو سونامی بسیار پرقدرت را در سواحل خود تجربه کرده است.

بزرگترین زمین لرزه در نیوزیلند در سال ۱۸۵۵ میلادی با قدرت ۸.۲ ریشتر در ویرارا پا به وقوع پیوست که در مقیاس بین المللی، این زمین لرزه از نظر منطقه تحت تأثیر و میزان حرکت گسل از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که ۵ هزار کیلومتر مربع از زمین های تحت وقوع این حادثه براثر شکاف گسترده ایجاد شده، به طور عمودی جابه جا شدند.

کرایست چرچ سومین شهر بزرگ نیوزیلند، نیز در سال ۲۰۱۱ قرار دارد شاهد زمین لرزه پرقدرتی بود که منجر به کشته شدن ۱۸۵ نفر و تخریب مرکز شهر شد.

نیوزیلند درون یک حلقه جغرافیایی از زلزله‌های متناوب و انفجارهای آتشفشانی قرار دارد که حاشیه اقیانوس آرام را در برگرفته و به "حلقه آتش" معروف است. براساس برخی گزارش های رسانه ای سالانه حدود ۱۵ هزار زلزله در این کشور اتفاق می افتد، اما فقط حدود ۱۵۰ مورد آنها قدرت کافی برای ایجاد لرزشی قابل احساس دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی