به گزارش افکارنیوز،

چارلز هوپر، مدیر "آژانس همکاری امنیتی دفاعی" (شاخه نظارت بر فروش‌های تسلیحاتی خارجی در پنتاگون) اعلام کرد، صادرات تسلیحات آمریکا در سال مالی ۲۰۱۹ که ۳۰ سپتامبر به پایان رسید ۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار شد.

اخبار بین‌الملل- چارلز هوپر در نشست سالانه "انجمن ارتش آمریکا" در واشنگتن گفت: رقبای استراتژیک ما از صادرات‌های دفاعی خودشان برای تنزل رتبه دادن به ائتلاف‌ها و شراکت‌های بلند مدت و نوظهور آمریکا استفاده می‌کنند. بر این اساس، دولت آمریکا مصمم است تا اطمینان حاصل کند که صادرات‌های دفاعی ما در بازار جهانی به شدت رقابتی پیروز می‌شود و ستون حیاتی سیاست خارجی و دفاعی آمریکا باقی می‌ماند.

فروش‌های تسلیحاتی آمریکا در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۶، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ به ترتیب ۴۲ میلیارد دلار، ۳۳.۶ میلیارد دلار، ۴۷ میلیارد دلار و ۳۴.۲ میلیارد دلار بوده است.

این مقام افزود: ما موفقیت خودمان را فقط با آمارها نمی‌سنجیم بلکه این داده‌ها نشانه‌ افزایش فعالیت ماست. بدین ترتیب، این فعالیت فرصت‌هایی برایمان ایجاد می‌کند. میانگین سه سال ۵۱ میلیارد دلار است که ۱۶.۶ درصد افزایش در سال نشان می‌دهد. تا ۳۰ سپتامبر که آخرین روز سال مالی ۲۰۱۹ بود، دولت آمریکا بر بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ فروش خارجی نظارت داشت. فروش‌های تسلیحات، یک ابزار اصلی در سیاست خارجی دولت ترامپ و مقام‌های دولتی است. همکاری امنیتی جایگاه اول را در سیاست خارجی آمریکا دارد.

دولت ترامپ در سال مالی ۲۰۱۹ معاملات تسلیحاتی به ارزش ۶۸ میلیارد دلار را تایید کرد که ۷۰ میلیارد دلار کمتر از سال ۲۰۱۸ و ۷۳ میلیارد دلار کمتر از ۲۰۱۷ بود. صرف اینکه معامله‌ای تایید شده است، به معنای انجام آن فروش نیست. از ۶۸ میلیارد دلار توافق‌های تسلیحاتی مورد تایید در سال مالی ۲۰۱۹ میزان ۱۳.۵ میلیارد دلار آن "توافق‌هایی به لحاظ سیاسی حساس" با تایوان و ترکیه بوده‌اند.