استان سمنان با کمبود گوشت مرغ مواجه نیست


استان سمنان با کمبود گوشت مرغ مواجه نیست

سمنان- ایرنا- مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: شهریور امسال 2 میلیون و 268 هزار و 535 قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد و با این میزان تولید، کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ وجود ندارد.

کسری پیوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روند تولید گوشت مرغ و میزان جوجه‌ریزی در استان سمنان مطلوب و استاندارد است و در نیمه نخست امسال بیش از ۱۴ میلیون ۴۷۲ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان، گران شدن ذرت به عنوان نهاده طیور را از مهمترین مشکلات مرغداران عنوان کرد و اظهار داشت: ذرت در بازار به ازای هر کیلوگرم بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار ریال به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، به منظور حمایت از تولیدکننده، ذرت با قیمت مناسب را در اختیار مرغداران قرار می‌‍دهد.

پیوندی بیان کرد: بخشنامه‌ای به مرغداری‌های استان سمنان مبنی بر تولید مرغ با وزن خاص و استاندارد ابلاغ نشده است.

وی یادآور شد: وزن مرغ استاندارد در مزرعه ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تا ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم است و کمتر از این میزان برای تولید کننده ضرر است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان خاطرنشان کرد: نامه‌نگاری با بیمه‌ درحال انجام است تا بیمه مرغ گوشتی از ۴۲ روز به ۴۸ روز افزایش یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان چندی پیش در نشست خبری خود با بیان اینکه وزن مرغ استاندارد بین یک کیلو و ۸۰۰ تا ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم است، خاطر نشان کرد: به منظور الزام رعایت این استاندارد در تولید مرغ، بیمه مرغ‌های گوشتی به ۴۲ روز رسیده و این درحالی است در گذشته بیمه مرغ گوشتی برای ۴۸ روز بود.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و حدود ۳۰ درصد برای مصرف در استان توزیع می‌شود.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام