10 استاندارد برای محصولات بومی همدان تدوین شد


10 استاندارد برای محصولات بومی همدان تدوین شد

همدان - ایرنا - مدیرکل استاندارد همدان از تهیه و تدوین 10 استاندارد برای محصولات بومی این استان خبر داد و گفت: کار طراحی و تدوین 6 استاندارد به پایان رسیده و چهار استاندارد دیگر در دست اجرا است.

محمد مددی روز چهارشنبه در همایش روز جهانی استاندارد اظهار داشت: همدان منطقه‌ای گردشگری است و به تازگی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دبیرخانه استانداردسازی گردشگری در استان راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا شناسنامه‌دار کردن محصولات بومی همدان در دستور کار قرار گرفت و برای تهیه و تدوین استاندارد این تولیدات اقدام شد.

مدیرکل استاندارد همدان یادآوری کرد: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و قانون تقویت و توسعه استاندارد که سال گذشته به تصویب رسید فرایند استاندارد سازی شتاب بیشتری گرفته است.

وی افزود: ارتقای کیفیت محصولات داخلی و رونق خرید و مصرف کالای ایرانی را در دستور کار قرار داده و در راستای تقویت و توسعه صادرات و تجارت خارجی نیز بسته های حمایتی سودمندی طراحی و اجرا می‌شود.

مددی به وجود ۲۳ آزمایشگاه در استان اشاره کرد که با اشتغال ۹۵ نفر دانش آموخته رشته های مرتبط کار ارزیابی، بررسی و آنالیز تولیدات استان را به عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: هفت شرکت بازرسی نیز در استان فعالیت دارند که به صنایع و کارخانه های مشمول استاندارد اجباری خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه ۴۳۵ مدیر کنترل کیفیت در این استان وجود دارد گفت: آموزش صاحبان صنایع و مدیران کنترل کیفیت به صورت مستمر توسط پنج شرکت خدمات آموزشی انجام می‌شود.

۱۶ تا ۲۲ مهر هفته استاندارد نامگذاری شده است.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی